فرماندار سمنان خبر داد:
به گزارش تابناک سمنان،فرماندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های توریسم مذهبی در شهرستان سمنان به پربازدیدترین جاذبه‌های این شهرستان در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: امامزاده یحیی و دو مسجد تاریخی جامع و مسجد امام یا سلطانی سمنان پربازدیدترین جاذبه‌های این شهرستان بودند.
کد خبر: ۲۰۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 05 April 2016

سیدعباس دانایی در جلسه شورای اداری این شهرستان در فرمانداری سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: ارگ تاریخی سمنان و حمام تاریخی و موزه پهنه سمنان نیز به ترتیب در رتبه‌های دیگر پربازدیدترین سایت‌های گردشگری مرکز استان بودند.

وی، از اقامت بیش از 40 هزار نفر در این شهرستان در سفرهای نوروزی امسال خبر داد و افزود: اگر چه به دلیل نزدیکی سمنان به بیشترین مبدا سفرها در تهران، اقامت‌ها در شهرستان سمنان افزایش چشمگیری نداشته اما همین افزایش یکی-دو درصدی نیز نتیجه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های ستاد تسهیلات سفر است.

فرماندار سمنان با بیان اینکه عمده اقامت‌ها در سمنان به استان‌های غربی تعلق دارد، افزود: بیشتر زوار و مسافرانی که مبدا سفر آنها تهران و یا شهرهای مرکزی ایران بوده در شهرستان‌های شاهرود و دامغان اقامت برمی‌گزینند.

دانایی از کاهش 60 درصدی فوتی‌ها در نوروز امسال به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد و گفت: این در حالی است که امسال شاهد افزایش حجم تصادفات جاده‌ای در محورهای شهرستان سمنان بودیم.

وی از کاهش 33درصدی تصادفات درون‌شهری سمنان خبر داد و اظهار کرد: جان باختن یک نفر هم در تصادفات، ناراحت‌کننده است و لذا باید تمام مساعی خود را به کار گیریم تا تلفات جاده‌ای را به صفر یا حداقل ممکن برسانیم.

فرماندار سمنان با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به سمنان، تصریح کرد: از آنجا که دکتر روحانی در این سفر به زادگاه خود سفر می‌کنند باید آیین استقبال از کاروان تدبیر و امید با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود چرا که چشم بسیاری از جهانیان به این سفر است.

دانایی با بیان اینکه تیم سفرهای نهاد ریاست‌جمهوری چندین جلسه مشترک با مسئولان استان برگزار کردند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستادهای مردمی استقبال از رئیس‌جمهور در مرکز استان شکل گرفته و کمیته‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی برای این سفر هستند.

وی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به سمنان همچون دیگر سفرهای استانی یک روزه است، اضافه کرد: مهمترین بخش سفر رئیس‌جمهور دیدار عمومی با مردم است که در ورزشگاه تختی سمنان برگزار می‌شود.

رئیس کمیته استقبال از سفر رئیس‌جمهور به شهرستان سمنان، ضمن تاکید بر ضرورت پرشور برگزار کردن استقبال از کاروان تدبیر و امید، یادآور شد: مسیر استقبال از میدان مشاهیر تا میدان سعدی و ورزشگاه تختی سمنان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه عمده کار استقبال با خود مردم است، گفت: تنها هدایت کار و برنامه‌ریزی‌های کلی به‌عهده دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس شورای اداری شهرستان سمنان،با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی با ردیف ملی و با پیشرفت فیزیکی مناسب در اولویت و دستور کار دولت قرار دارد، افزود: همچنین پروژه‌های محرک توسعه نظیر فرودگاه سمنان که از اهمیت بالایی برخوردار است حتی اگر فاقد ردیف اعتباری ملی باشند نیز در اولویت قرار می‌گیرند.

فرماندار سمنان همچنین ادامه داد: پروژه‌های مرتبط با کم‌آبی، پروژه‌های زیرساختی، و پروژه‌های ارتباطی و خصوصا جاده‌ای و ریلی نیز در این سفر در دستور کار قرار دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار