مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: تفاوت بین زن و مرد در احکام اسلامی باعث نمی‌شود نگاهی شعاری به زن پیدا شود بلکه براساس دین اسلام جایگاه زن بالا تفسیر شده است.
کد خبر: ۲۰۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 07 April 2016
مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: تفاوت بین زن و مرد در احکام اسلامی باعث نمی‌شود نگاهی شعاری به زن پیدا شود بلکه براساس دین اسلام جایگاه زن بالا تفسیر شده است.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین «وعد مرادبیگی» در مراسم سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در بزرگ‌داشت مقام زن، اظهار کرد: اسلام نگاه شعاری و آرمانی به زن ندارد در حالی که غرب شدیدترین تازیانه را به پیکر زنان زده است روشی که به گمان آنان بالا بردن مقام زن بود اما بدین‌صورت جایگاه زن از بین رفت.


مدیر حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه معنویت، پیشرفت و عظمت یک جامعه به وسعت وجود زن است، افزود: فاطمه (س) از نور خالق خلق شده است و شدت نور به نحوی بوده است که ملائکه  به سجده می‌افتند و از خداوند پرسیدند خدایا این چه نوری است که همه‌ی جهان را فرا پرفته است. خداوند فرمودند این نور از نور من گرفته شده است. او یکی از فرزندان پیغمبر من است و از او امامانی به وجود می‌آید که دین مرا بر روی زمین گسترده می‌کند و جانشین من بر روی زمین خواهند شد.


مرادبیگی ادامه داد: هر چند در احکام دینی اسلام بین زن و مرد به دلیل شرایط تفاوت وجود دارد اما اسلام  به زن نگاهی شعاری ندارد و براساس روایت‌ها و در تفسیر جایگاه زن گفته شده است اولین کسی که وارد بهشت می‌شود از جنس زن است.


وی با اشاره به اینکه زن سه جهاد دارد، خاطر نشان کرد: یکی از جهادهای زن مربوط به خانه است که در عصر کنونی به بحثی قابل توجه تبدیل شده است چونکه دشمن بعد از شکست در دوران دفاع مقدس سعی در از بین بردن انسجام و ارتباط بین مادر، پدر و فرزندان با ایجاد شبهات مختلف دارد. یکی دیگر از جهادهای زنان، شوهرداری است که در حال حاضر یکی از دلایل انحراف مردان، بداخلاقی زنان در خانه معرفی شده است در صورتی که شوهرداری صحیح نصف اجر کار شهید در میدان جنگ را دارد علت آن نیز این است که زن می‌تواند با شوهرداری خوب مرد را از آسیب‌های اجتماعی دور کند.


مرادبیگی تصریح کرد: مدارا کردن زن جهادی است که سلامت زندگی را در پی دارد و اگر این چنین نشد نزاع‌های خانگی منجر به فرار اعضای خانواده و بروز آسیب‌ها می‌شود.


مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: یکی از مسایلی که باید بسیار مرود توجه قرار گیرد این است که مرد، زن و فرزندان خانواده به همدیگر شخصیت دهند و زمینه‌های رشد را فراهم کند که نوعی جهاد در منزل به شمار می‌آید اما زن با حفظ ارزش‌های خود می‌تواند به اقتصاد خانه کمک کرده و در جهاد بیرون از منزل نیز شرکت کند.


مرادبیگی به جهاد سیاسی اشاره کرد و گفت: در جهاد سیاسی زن معیار قرار می‌گیرد و باعث تعالی مرد می‌گردد همان‌گونه که حضرت فاطمه (س) به امیرالمومنین (ع) فرمودند«یا علی اگر اوضاع به نفع تو باشد فاطمه در کنار تو است و اگر بر علیه تو باشد باز هم فاطمه در کنار تو خواهد ماند.» و می‌توان مادر وهب در صحنه‌ی کربلا را نیز از این دست بانوان برشمرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار