فرمانده انتظامی هرمزگان گفت:در تعطیلات نوروزی امسال ،پلیس یکهزار و 137سارق را در استان دستگیر کرد و در مجموع ،تعداد سرقت ها در همسنجی با نوروز سال گذشته ، 16درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۲۰۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 06 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی چهارشنبه در یک نشست خبری افزود:در همین مدت پنجهزار و 910کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شد و دو هزار و 665نفر نیز در ارتباط با جرائم این بخش دستگیر شدند که 57نفر قاچاقچی ،یکهزار و 152معتاد متجاهر و خیابان خواب و 260خرده فروش از جمله دستگیرشدگان هستند.

رئیس پلیس استان هرمزگان همچنین با اشاره به آمار حوزه پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در نوروز امسال ،مجموع تصادفات را 238فقره اعلام کرد.

وی بدون اشاره به مجموع تعداد کشته شدگان و مجروحان حوادث رانندگی اضافه کرد:تعداد افراد فوت شده امسال 18نفر و تعداد مصدومان 219نفر از نوروز پارسال کمتر بوده است که به ترتیب کاهش 42و 39درصدی را نشان می دهد.

سردار ملکی کشف 60میلیارد ریال کالای قاچاق در ایام نوروز را بخش دیگری از عملکرد پلیس استان در نوروز امسال اعلام و تاکید کرد:مبارزه با عوامل اصلی و سرشاخه های قاچاق کالا یکی از اولویت های کاری سال جدید است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش سه برابری کشف کالای قاچاق در سال گذشته تصریح کرد:بیشتر کالاهای قاچاق کشف شده از مبادی رسمی وارد کشور می شوند که نشان می دهد سایر دستگاه های متولی در مبادی ورود کالا باید برای رفع کاستی های اجرایی و خلاءهای قانونی جدیت بیشتری داشته باشند.

این مقام انتظامی استان در بخش دیگری از اظهارات خود از تعدد شکایت شهروندان و مسافران نوروزی از وضعیت بازار و اماکن صنفی و تجاری خبرداد و گفت:در تعطیلات نوروزی امسال ،70واحد صنفی متخلف توسط نیروی انتظامی تعطیل شد و پنج هزار و 110واحد صنفی نیز تذکر گرفتند.

وی برخورد بد با مشتریان،فروش لباس های غربی و مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی و وضعیت ظاهری فروشندگان را از بیشترین موارد تخلف واحدهای صنفی اعلام کرد.

سردار ملکی در آخرین بخش از گزارش خود ،به تشریح دو رویداد هفته جاری پرداخت.

به گفته وی کشف جسد زنی باردار در جاده اسکله شهید رجایی بندرعباس اولین رویداد جنایی هفته جاری است.

سردار ملکی ادامه داد:جسد زنی جوان در حالی که آثار بریدگی بر گلوی وی دیده می شد کشف شد که با اقدامات پلیسی هویت مقتول شناسایی شد و در سوابق وی یک فقره اخلال در نظم عمومی و یک فقره رابطه نامشروع نیز مشاهده شد که تلاش برای شناسایی قاتل یا قاتلین این زن ادامه دارد.

به گفته سردار ملکی در حادثه دیگری ،ماموران به همراه زنی که به دلیل پرداخت نشدن نفقه از همسر خود شکایت کرده و حکم جلب وی را گرفته بود به فرد متشاکی مراجعه کردند که وی با چاقو به همسر خود حمله و اقدام به فرار کرد که با شلیک تیر به پای وی مجروح و دستگیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار