کد خبر: ۲۰۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 09 April 2016


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج از آغاز تولید نخستین فیلم بلند سینمایی در البرز خبر داد.

به گزارش ایرنا، از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، مهدی ابدالی افزود: نخستین فیلم سینمایی بلند با ژانر پلیسی و درام به نویسندگی و کارگردانی اصغر مظاهری با حضور ٦٠ درصد از هنرمندان البرزی ساخته می شود.

اصغر مظاهری نویسنده و کارگردان گفت: فیلم سینمایی همپا یک ژانر پلیسی و درام است و اولین فیلم بلندی است که در استان البرز با حضور هنرمندان البرزی ساخته می شود.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهی نیروی انتظامی، استانداری، صدا و سیما، شهرداری و فرمانداری کرج ما را در ساخت این فیلم حمایت کردند.

مظاهری گفت:بازیگر های بسیار خوب البرز مانند امیر هادی غلامی، علیرضا علیا، خانم عبدی و … و بهناز شفیعی یکی از موتور سواران البرزی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

وی در خصوص موضوع فیلمنامه توضیح داد و عنوان کرد:٤ جوان در فیلم ایفای نقش می کنند، خواهر یکی از این چهار نفر سرطان کبد دارد و پول زیادی برای درمان احتیاج دارد ، این چهار دوست به هر کاری دست می زنند نمی توانند خرج عمل خواهر دوستشان را تامین کنند لذا تصمیم می گیرند یک طلا فروشی را سرقت کنند تا خرج عمل را تامین کنند.

وی اضافه کرد: بعد که پول عمل را از طریق کارکردن تامین کردند به طلا فروشی برگردانند یک دختر خانم موتور سوار ماهر کمک می کند تا این ٤ نفر این سرقت را انجام دهند و موفق می شوند بعد از سرقت متوجه می شوند خواهر دوست شان اصلا سرطان نداشته و نتایج آزمایش نشان می داده یک بیماری عفونی عادی است لذا تصمیم می گیرند طلاها را به طلا فروشی برگردانند که در این بین پلیس این ٥ نفر را دستگیر می کنند و بقیه داستان که فیلم همپا را شکل می دهد.

وی بیان کرد: نویسنده کلیات فیلنامه هادی کیانیان است و مجوز ساخت این فیلم را ناجی هنر صادر کرد، این فیلمنامه سرقت طلافروشی پاساژ قائم و طلافروشی هایی که در کرج صورت گرفته را در بر می گیرد، فرماندهی نیروی انتظامی و اتاق اصناف استان برای ساخت این فیلم پلیسی تجهیزات بسیار خوبی در اختیار ما قرار دادند .

مظاهری تاکید کرد: یک نکته بسیار مهم در فیلمنامه وجود دارد و آن بحث همدلی و همدردی است ، عنصر همدلی و همدردی امروز در جامعه ما خیلی کم شده و اگر عنصر همدری در سرجای خود قرار نگیرد می تواند مشکل ساز شود.

وی عنوان کرد: فیلم سینمایی همپا از شبکه استانی البرز، شبکه یک سیما و به صورت اکران خصوصی در سطح استان پخش خواهد شد.

مظاهری در پایان تاکید کرد: فیلم برداری فیلم سینمایی همپا در استان البرز کلید خواهد خورد و این ژانر پلیسی صد درصد در استان البرز تصویربرداری خواهد شد و ٦٠ درصد هنرمندان کشور که در استان البرز ساکن هستند در این فیلم ایفای نقش می کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار