حقوق شهروندی مردم این شهرها از سرابله وایوان گرفته تا ایلام ولومار ،سالهاست در چاله چوله های سطح شهرهایشان گمشده است . دم زدن از قدمگاه زوار اربعین واستان هزاره های قبل ازمیلاد درکنار وجود معضل چاله های سطح این شهرها قلب هر رهگذری را جریحه دار می کند ، به گونه ای که حقیقتا مردمان این شهرها از وضعیت حاکم بر خیابانهای شهرشان به ستوه آمده اند !
کد خبر: ۲۰۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 09 April 2016
خیابانهای یک شهر ،شریانهای حیاتی یک شهر محسوب می شوند؛شریانهایی که با اتصال نقاط مختلف شهر به همدیگر ،وظیفه تسهیل دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر از قبیل مراکز خرید،مراکز درمانی وادارات و...را برعهده دارند.هر خیابان شهری به عنوان ساختار اصلی جریان زندگی جمعی باید همواره سرزندگی خود را حفظ نمایدو خیابان باید با ایجاد فضایی خاطره انگیز و ایمن برای شهروندان، همواره انگیزه‌های جدی جهت حضور، نظارت و نگهداری را برای آنها به وجود آورد .

به گزارش تابناک ایلام،این روزها حفظ ایمنی وزیباسازی شهرها با تکیه بر اجرای خیابانهای فراخ ،صاف وبا چشم انداز زیبا ،موضوع بسیارمهمی است که در طراحی ها وبرنامه ریزی های شهری هیچگاه از دید کارشناسان شهرسازی پنهان نمانده است .یکی از مهمترین ویژ گیهایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می سازد و تاثیر زیادی بر زیبایی شهر دارد ، آسفالت یکدست و مناسب معابر و خیابا ن ها و کوچه هاست .

ارتقای صحیح سطح کیفی منظر خیابان می‌تواند بر کاهش استرس ناشی از سفرهای درون شهری اثر بگذارد. متخصصان حوزه شهری نیز این نظریات را بصورتی گسترش داده اند که تلاشی در جهت تشریح ارتباط بین علایق مردم و توجه آنان به محیط پیرامونشان باشد.

یک خیابان زیبا یکدست ؛هم می تواند به زیبایی شهر بیافزاید وهم در ایمنی شهر وکاهش ترافیک وتصادفات درون شهری اثرگذار باشد ،موضوعی که ضمن افزایش انگیزه شهروندان،می توانددرحفظ ویا افزایش گردشگران ومیهمانان موثر واقع شود، اما گویا این موضوع مهم در شهرهای استان ایلام از جایگاه خاصی برخودار نیست!ومورد غفلت مسئولین شهری قرار گرفته است.

اگراین روزها به شهرهای مختلف استان ایلام گذرتان بیافتد، قطعا یک مساله توجه شما را به خود جلب می کند؛ وآن چیزی نیست جز یک درد مشترک تحت عنوان خیابانهایی که فقط نام خیابان را با خود به یدک می کشند، اگر تکه های محدود آسفالت قدیمی سطح این معابر برداشته شوند چیزی جز چاله چوله های پرتعداد از آن باقی نمی ماند وآنگاهست انسان می ماند این معابر را چه بنامد!؟

در شهرهای ما به هر کوی و برزن که گذرت بیافتد ،آسفالت های چهل تکه و وصله شده ای را می بینی ، هنوز در فکر این هستی تا در چاله ای نیافتی ،که موج های ناخوشایند از زیر چرخ های ماشینت رد می شوند و در این لحظه از موج سواری است که می بینی آسفالت جای خالی می دهد!!

حقوق شهروندی مردم این شهرها از سرابله وایوان گرفته تا ایلام ولومار ،سالهاست در چاله چوله های سطح شهرهایشان گمشده است . دم زدن از قدمگاه زوار اربعین واستان هزاره های قبل ازمیلاد درکنار وجود معضل چاله های سطح  این شهرها قلب هر رهگذری را جریحه دار می کند ، به گونه ای که حقیقتا  مردمان  این شهرها از وضعیت حاکم بر خیابانهای شهرشان به ستوه آمده اند !

آسفالت اکثر خیابانهای این شهرها بسیار نامطلوب بوده و برخی از خیابان ها پر از چاله و پستی و بلندی است وجود این چاله چوله ها در تابستان و زمستان مشکلات خاص خود را دارد ،دربرخی از این خیابانها ،سطح تعدادی از چاله ها را با آسفالت وبه شکل غیر استانداردی آن هم بصورت فرمالیته پوشانده اند که بجای ترمیم به میزان ناهمواری سطح خیابانها افزوده اند.

این درحالیست که در گزارشات ارائه شده توسط شهرداران واعضای شورا های اسلامی این شهرها سالهاست از نهضت آسفالت دم می زنند !نهضتی که آثار آن برای شهروندان محسوس نیست وشاید فقط انقلابی برروی کاغذ باشد وبس !

خلاصه کلام اینکه باید پذیرفت که  آسفالت اغلب خیابان وکوچه های شهرهای استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست ،و مسئولان باید چاره ای اساسی اندیشیده و اقدامات جدی در این زمینه دردستور کار قرار دهند امید است با رعایت تراکم و زیر سازی های مناسب برای آسفالت خیابان ها وکوچه های شهر اقدامات جدی انجام شده و با ترمیم درست حفاریها توسط شرکت های خدمات رسان و با خاکبرداری مناسب و استفاده از مخلوط و قیر و آسفالت مناسب مورد تایید آزمایشگاه مکانیک خاک ،نسبت به آسفالت خیابان ها و کوچه هامبادرت شود زیرا با مشاهده وضعیت فعلی این موضوع در اذهان متبادر می شود که واقعا شهرهای ما به حال خود رها شده اند !وکسی به فکر مردم نیست!


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هلیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
سلام - کاش اسمی از شهر توحید هلیلان نیز می آوردید - وضعییت بسیار اسفناکی دارد - با الحاق روستای کهره و روستای
کزاباد به شهر توحید و جمعییتی بالای 6000 هزار نفر بودجه بسیار پایینی دارد - حتی شنیده میشه کارکنانش نیز حقوق نگرفتن- از بی پولی کارگر ندارند - افتضاح افتضاح
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار