پروژه تفریحی و توریستی عصر طلایی هگمتانه در انتظار واگذاری زمین و طی روال قانونی است و از اردیبهشت ماه روند اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 11 April 2015
پروژه تفریحی و توریستی عصر طلایی هگمتانه در انتظار واگذاری زمین و طی روال قانونی است و از اردیبهشت ماه روند اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش فارس؛ 23 مرداد سال گذشته پروژه عصر طلایی هگمتانه در همدان کلنگزنی شد تا مجموعه تفریحی توریستی باغ ملل که پروژه بزرگی است، در همدان اجرایی شود.

این پروژه با نزدیکی به تهران، دسترسی راحت به شاهراه‌های همدان چون آزادراه همدان ـ تهران، احداث راه‌آهن، بین‌المللی شدن فرودگاه همدان و استراتژیک بودن موقعیت استان، جذابیت آب و هوای همدان، ظرفیت گردشگری تابستانی و زمستانی برای این استان بسیار دارای اهمیت است.

مقرر شده فاز نخست این مجموعه تفریحی و توریستی در 18 ماه کاری به بهره‌برداری برسد و احداث کل بنای این مجموعه در سه سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

ساخت دو نوع مجموعه اقامتی، هتل پنج ستاره، سوئیت اقامتی و ساخت کمپ اقامتی برای مسافران از مزایای این مجموعه است.

با توجه به اینکه زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی در اختیار سرمایه‌گذار این مجموعه قرار می‌گیرد، بر این اساس هنوز روند اداری واگذاری زمین در حال انجام است.

با وجود اینکه برخی هنوز جانمایی زمین این پروژه را نامناسب می‌دانند، اما با توجه به اینکه این پروژه در مسیر جاده پرتردد همدان ـ تهران واقع شده، به لحاظ جذب گردشگر بسیار اثرگذار است و باید گفت جانمایی به صورت مطلوب انجام شده است.

مخالفت‌های فنی کار برطرف شده است

نماینده شرکت عصر طلایی هگمتانه در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه زمین به ما تحویل شده است، افزود: البته هنوز کارهای قانونی در زمینه واگذاری زمین انجام نشده است.

محمود شرفخانی تصریح کرد: اگر مخالفت‌هایی نیز به لحاظ فنی بود، برطرف شده و مورد تأیید نیز واقع شده است.

وی با اشاره به کندی کنونی پروژه یادآور شد: اگر کند هستیم، به خاطر این است که منتظر طی روال قانونی کار هستیم تا از اردیبهشت کار را شروع کنیم.

نماینده شرکت عصر طلایی هگمتانه با بیان اینکه متولی زمین این پروژه راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: واگذاری زمین بر اساس قیمت کارشناسی به این پروژه اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در زمینه اجرای کار نیز آمادگی لازم را داریم، افزود: خاکبرداری صورت گرفته، اما کار را متوقف کردیم تا بحث اداری به سرانجام برسد.

شرفخانی با بیان اینکه اردیبهشت ماه کار اداری زمین پروژه به اتمام می‌رسد، بیان داشت: پس از اتمام روال اداری، با تمام توان کار خود را آغاز می‌کنیم.

وی یادآور شد: در مرحله نخست مجموعه اقامتی ـ توریستی پروژه 22 بهمن امسال بهره‌برداری می‌شود.

روال قانونی پروژه در حال انجام است

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه واگذاری زمین در حال انجام است، افزود: روال قانونی پروژه در حال انجام است.

محمد رودباری بیان داشت: قیمت زمین بر اساس نرخ کارشناسی به پروژه عصر طلایی واگذار شده است.

وی در خصوص واگذاری زمین به سایر سرمایه‌گذاران نیز اظهار کرد: اگر ما زمین داشته و طرح سرمایه‌گذار نیز متناسب و مصوب باشد، زمین مدنظر واگذار می‌شود.

ساخت دو نوع مجموعه اقامتی در دستور کار این پروژه بوده که شامل هتل‌های 5 ستاره در کنار سوئیت‌ها به منظور اسکان چادر مسافرهاست.

طراحی فضای مجموعه با الهام از اقلیم شهری و با استفاده از سفال لاجوردی لالجین و سیزان‌های همدان صورت گرفته است.

این مجموعه بزرگ شامل هایپرمارکت، شهربازی، هتل 5 ستاره، 200 سوئیت اقامتی با قابلیت افزایش تعداد، نمازخانه‌، فضای سبز، فواره موزیکال و فضای موزه گالری طراحی شده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار