مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:
وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در آموزش و پرورش را ضروری دانست و بیان کرد: این شاخص در بوشه کمتر از 8 درصد است.
کد خبر: ۲۱۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 16 April 2016
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استخدام های ناصواب در سالهای گذشته باعث شده تا نظام تعلیم و تربیت سه دهه افرادی را تحمل کند که بیشتر آنها فاقد تخصص و کارایی و توانمندی لازم هستند.

 ناصر کرمی روز دوشنبه در نشست با جمعی از مدیران مدارس، روسای انجمن اولیا و مربیان و فرهنگیان شهرستان کنگان افزود: به همین دلیل توانمند سازی و بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش یک ضرورت است که این کار رویکرد و سیاست کلان این وزارتخانه در سال 95 است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در آموزش و پرورش ضروری دانست و بیان کرد: هم اکنون میزان مشارکت بخش خصوصی در حوزه آموزش و پرورش دراستان بوشهر کمتر از 8 درصد و در مقایسه با میانگین کشور 4 درصد پایین تر است.

کرمی به موضوع هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: تا دو سال آینده همه مدارس استان بوشهر هوشمند سازی خواهد شد.

وی در باره پایین بودن میانگین نمرات درسی در استان بوشهر بیان کرد: میانگین نمره درسی دانش آموزان در این استان در مقایسه با کشور در سطح پایینی است که باید با کلاس های تقویتی و رفع اشکال این نقیصه برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اعلام آمادگی این اداره کل برای برگزاری کلاسهای ضمن خدمت در نقاط مختلف استان گفت: آموزش و پرورش برای برگزاری دوره های ضمن خدمت براساس نیازسنجی حتی بصورت مدرسه ای نیز آمادگی دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کنگان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای این اداره گفت: افزایش سه برابری بودجه آموزش و پرورش، برگزاری چندین المپیاد علمی، فرهنگی، ورزشی، کسب موفقیت در زمینه کنکور سراسری حاصل تلاش جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان است.

شاکر محیسن، کمبود فضای آموزشی را دغدغه مهم آموزش و پرورش در شهرستان کنگان عنوان کرد و افزود: با وجود احداث فضاهای آموزشی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اما همچنان مشکل کمبود فضای آموزشی در این شهرستان وجود دارد به گونه ای که برخی کلاسهای درس با شمار دانش آموزان بالاتر از نرم معمول تشکیل می شود.

وی خواستار افزایش سرانه آموزشی، تقویت نگاه عادلانه به آموزش و پرورش دراستان در تخصیص اعتبارات، تسریع در خروج نیروهای بی انگیزه و ناکارآمد شد.

در این نشست نمایندگانی از فرهنگیان، معلمان، انجمن اولیا و مربیان، مدیران مدارس و پیش دبستانی ها به بیان نظرها، خواسته ها و نیازهای خانواده آموزش و پرورش کنگان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار