گزارش ویژه؛
تابناک اصفهان: هیئت بدمینتون اصفهان یکی از هیئت هایی بوده که در چند سال اخیر دور از حاشیه نبوده و از همین رو همواره حواشی مختلف آن در صدر بسیاری از رسانه ها قرار داشته است
کد خبر: ۲۱۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰ 18 April 2016
تابناک اصفهان - تحريريه تابناك اصفهان: هیئت بدمینتون اصفهان یکی از هیئت هایی بوده که در چند سال اخیر دور از حاشیه نبوده و از همین رو همواره حواشی مختلف آن در صدر بسیاری از رسانه ها قرار داشته است؛ از استعفا رئیس هیئت گرفته تا بستن درب سالن های تمرین بازیکنان به داخل مشکلات داخلی و ... با این وجود اهالی بدمینتون انتظار دارند در سال جاری این حاشیه ها به پایان برسد و این رشته به جایگاه مطلوب خود در سطح کشور برسد.

به گزارش تابناک اصفهان، 10 بهمن 1394 بود که در رقابت تنگاتنگ انتخاباتی، بیژن رجائیان، رئیس سابق هیئت بدمینتون شهرستان اصفهان ( در دوره اسماعیلی – رئیس مستعفی هیئت گذشته) و دبیر این هیئت ( در دوره حسین زیبایی- سرپرست هیئت و از حامیان رجائیان در دوران اختلاف با اسماعیلی) توانست با اختلاف 1 رای و با نتیجه 9 بر 8 از سد سعید بزرگی دیگر کاندید ریاست هیئت بگذرد و به عنوان منتخب مجمع انتخاباتی هیئت بدمینتون برای 4 سال رئیس این هیئت شود.

حکم ریاست رجائیان 18 اسفند از سوی مجمع انتخاباتی امضا و به اصفهان فرستاده شد تا همه منتظر تغییرات و پایان حاشیه ها در این هیئت باشند.

با این وجود اما ریاست رجائیان بر هیئت بدمینتون اصفهان پایان شرایط گذشته نبود و حاشیه ها از این هیئت رخت نبست؛ رئیس جدید در همین روزها ابتدایی با مخالفینی مواجه شده که از دسته پیشکسوتان اند و درباره مدل مدیریتی او در آغاز راه هشدار می دهد!

غلامرضا رحیمی یکی از این مخالفین است. پیشکسوت و ملی پوش بدمینتون و از اساتید رجائیان در دوران نوجوانی! او مدل فکری مدیریت رجائیان را قبول ندارد؛ می گوید رجائیان با این افکار نمی تواند مدیریت بدمینتون استان را به جایگاه مطلوب خود برساند!

وی در گفت و گو با تابناک از مدیریت نامناسب رجائیان می گوید. " آقای رجائیان با این تفكرات جناحي و دسته بندي هايي كه در هيئت انجام داده شده نمي تواند هيئت بدمينتون اصفهان را اداره كند؛ رجائيان به عنوان دبير در سال 94 و در حال حاضر به عنوان رئيس هيئت بدمينتون در همين 3 ماه به خوبي ثابت كرد كه افراد ديگري براي او تصميم مي گيرند؛ او به اصطلاح راه مديريت را اشتباه آغاز كرده، اشتباهي كه با تعطيل كردن سانس هاي پيشكسوتان آغاز شده تا به جلسات خصوصی و ....که خود بهتر میداند.

تالار بدمينتون اصفهان 24 سال پيش براي پیشکسوتانی که افتخار آفرین بودند ساخته شد ولی اینان مخالف حضور آنها در سالن و تصمیمات فنی هیات هستند.

آقای رجائیان باید رئیس بدمینتون استان اصفهان باشد و خود را متعلق به یک دسته خاص نبیند؛ متأسفانه امروز همان دسته ای که در دوره گذشته معتقد بودند که رای خود را به اسماعیلی دادند تا برایش تصمیم بگیرند به رجائیان هم در انتخابات رأی داده اند تا بر هیئت استان ریاست کنند و این موضوع به ضرر بدمینتون استان است.

آقای رجائیان باید روند سال 94 به عنوان یک مخالف و نماینده گروه مخالفین را کنار گذاشته و بدون در نظر گرفتن مسائل قبلی برای پیشرفت هیئت استان تلاش کند."

با وجود این صحبت ها اما رجائیان این موضوع را قبول ندارد؛ وی معتقد است مخالفانش سنگ خودشان را به سینه می زنند و انتقاد پس از گذشت چیزی حدود چند هفته از ریاست یک رئیس ارزیابی درستی نیست!

وی در پاسخ به انتقادات مخالفان به تابناک اصفهان گفت: از 18 اسفند که من هيئت بدمينتون را تحويل گرفتم زمان زیادی نگذشته و از همین رو من فکر نمی کنم این چند روز بتواند ارزیابی مناسبی به منتقدان داده باشد؛ متأسفانه این انتقادات نشأت گرفته از یکسری مسائل شخصی است.

رجائیان ادامه داد: من از همان ابتدا شروع فعالیتم از همه کمک خواستم این به معنای سلیقه ای عمل نکردن است؛ در گام اول نظرات همه را خواستیم و این موضوع به معنای در نظرگرفتن همه خانواده بدمینتون است.

رئیس هیئت بدمینتون تأکید کرد: زماني مي شود عملکرد هیئت و ریاست من را مورد انتقاد قرار دهند که حدود یک سال از فعالیت ما در هیئت گذشته باشد و طبق نتیجه به دست آمده از ما انتقاد کنند، نه بر اساس مشکلات شخصی! در دوره گذشته من زمانی به جرگه مخالفان آقای اسماعیلی پیوستم که احساس کردم هیئت نتیجه مناسبی نگرفته است، من طبق نتیجه به دست آمده به مدیریت اسماعیلی انتقاد می کردم.

وی همچنین درباره لغو شدن برخی سانس های پیشکسوتان این رشته در خانه بدمینتون خاطرنشان کرد: در حال حاضر نامه ای به صورت کتبی برای همه بزرگان بدمینتون اصفهان ارسال شده که در آن، از همه پیشکسوتان و اهالی بدمینتون درخواست شده، برنامه هایی که برای پیشرفت هیئت دارند را برای ما ارسال کنند؛ این مسئله به معنای احترام به پیشکسوتان است.

رجائیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق یک برنامه خاص همه مربیان و پیشکسوتان سانس خودشان را در خانه بدمینتون اصفهان دارند؛ البته طبق این مسئله برای اداره شرایط هر فرد دارای یک تایم مشخص است؛ برخی از این پیشکسوتان با تایم هایی که به آنها اختصاص یا فته، مشکل دارند و همین موضوع را بهانه ای کردند برای انتقاد به مدیریت هیئت! متأسفانه برخی از دوستان انتظار دارند سانس های باب میل که مخصوص درآمدزایی است را به آن ها اختصاص دهیم تا بتوانند درآمد بهتری داشته باشند، این موضوع به نفع هیئت و در جهت رسالت های آن نیست!



البته صحبت هاي رجائيان بار ديگر اعتراض رحيمي را در بر داشت؛ وي معتقد است افراد خاص در تصميم گيري هاي رجائيان تأثيرگذار اند؛او می گوید: برای همه روشن است که نزدیکان رجائیان به دنبال منافع شخصی هستند و طبق يك شيوه هاي مديريتي نامناسب به دنبال حذف برخي پیشکسوتان بدمينتون هستند.

رحیمی ادامه می دهد: متأسفانه نامه ای که آقای رجائیان برای ما ارسال کردند نه تنها تشریفاتی بوده بلکه تهدید آمیز نیز هست؛ این نامه که برای بعضی از خانم ها و آقایان پیشکسوت ارسال شده به ظاهر برای تکریم پیشکسوتان بوده اما متاسفانه مسیر پیش گرفته اشتباه است. متأسفانه نامه ذکر شده برای عده ای از اهالی و پیشکسوتان بزرگ بدمینتون اصفهان ارسال شده، این در حالی است که ایشان ۵۰% از آراء مجمع را نداشته و حالا ÷س از انتخاب به عنوان رئیس هیئت بدمینتون استان اصفهان باید نظر تمامی اهالی بدمینتون را جلب کند.

با وجود این صحبت ها و اختلاف نظر های موجود نکته قابل توجه این است که آیا طرفین ماجرا حاضر به کوتاه آمدن و حرکت دسته جمعی برای پیشرفت بدمینتون اصفهان می باشند یا برعکس سال خود را با همین بهارحاشیه ای به پایان می رسانند؟!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک بدمینتونیست قدیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
متاسفانه بدمینتون اصفهان به بی راهه کشیده شده و هیچ وقت به صلح و آرامش و درنتیجه دیده شدن مجدد در کشور نخواهد رسید مگر متهد شدن اهالی پیشکسوتان بدمینتون اصفهان و اهالی جدید و تازه نفس...
به امید اینکه باز هم نام اصفهان در بدمینتون کشور بدرخشد و برای رقیبان ترسناک باشد. نه فقط یک یا دو اسم بازیکن انفرادی کم سنو سال که یک تنه اسم اصفهان را در بدمینتون کشور حفظ کرده اند...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :