مدیرعامل مجتمع کشتی و صنایع فراساحل ایران خبر داد
مدیرعامل ایزوایکو گفت: این مجتمع یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران بخش گاز و نفت کشور بشمار می‌رود که تاکنون موفق شده در فازهای مختلف 12، 14، 15 و 16 پارس جنوبی پروژه‌های زیادی را با موفقیت به اجرا درآورد.
کد خبر: ۲۱۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷ 18 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمید رضائیان‌اصل عصر امروز در حاشیه برگزاری همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان که به همت استانداری این استان و با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از سراسر ایران و جهان درحال برگزاری است، اظهار کرد: مجتمع کشتی و صنایع فراساحل ایران بزرگ‌ترین مجتمع کشتی‌سازی کشور با وسعت 1100 هکتار است و 6 شرکت تخصصی در حوزه‌های مختلف مرتبط با این صنعت در آنفعال‌اند.

وی افزود: این مجتمع توان ساخت و تعمیرات شناور از 3 هزار تن تا 300 هزار تن را داراست.

مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد: این مجتمع یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران بخش گاز و نفت کشور بشمار می‌رود که تاکنون موفق شده در فازهای مختلف 12، 14، 15 و 16 پارس جنوبی پروژه‌هایی را با موفقیت به اجرا درآورد.

نقش ایزوایکو در ساخت سکوی مشترک ایران و عمان

وی همچنین به نقش موفق ایزوایکو در به ثمر رساندن پروژه‌های محوله در سکوی مشترک ایران و عمان و هنگام اشاره کرد و اظهار داشت: مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های منابع انسانی در حوزه تخصصی دریا در سطح منطقه با 5 هزار و 200 نفر نیروی متخصص و علمی و کارآزموده است که در مسیر خودکفایی و توسعه اقتصاد دریامحور نقش مهمی را بر دوش دارند.

رضائیان‌اصل خاطر نشان کرد: یکی از مزیت‌های کم‌نظیر استان هرمزگان در سطح منطقه برخورداری از سواحل وسیع با قابلیت‌های مختلف است که امکان ایجاد صنایع دریایی را در این گستره عظیم فراهم آورده است.

وی افزود: توجه به دریا و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌شمار آن در شرایط امروز جهان مورد توجه همه کشورهای ساحلی قرار گرفته و میزان سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه به شکل چشم‌گیری رو به افزایش است.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دریایی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از موهبت دریا، خاطر نشان کرد: شرایط رقابتی در این زمینه بخصوص در منطقه خلیج فارس سبب شده تا اهمیت سرمایه‌گذاری ملی در زمینه توسعه ظرفیت‌های صنایع دریایی و بخصوص ایجاد زیرساخت‌ها برای حضور هر چه بیشتر در دریاها و اقیانوس‌ها دوچندان شود.

تاکید بر رشد نیروهای توانمند در ایزوایکو

رضائیان‌اصل اضافه کرد: توسعه دانش کشتی‌سازی و توانایی ساخت و تعمیرات انواع کشتی‌ها و تاسیسات مهم دریایی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران به فرآیندی بومی تبدیل شده و در عین حال ایجاد امکان تبادلات علمی و تخصصی در زمینه ساخت و بهینه‌سازی فرآیند تولید نیز از طریق ایجاد ارتباط با شرکت‌های معتبر جهانی فراهم آمده و افق روشنی را در پیش‌ روی این صنعت در کشورمان قرار داده است.

وی در عین حال به تبادل دانش و اطلاعات فنی و تخصصی ایزوایکو با صنایع کشتی‌سازی بزرگ جهان و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های ایتالیایی، آلمانی، چینی و کره‌ای و روسی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های موجود در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در مجاورت شهر بندرعباس در نوع خود در منطقه بی‌نظیر و در جهان کم نظیر است و همین مسئله باعث تمایل گسترده شرکت‌های اروپایی و آسیایی برای همکاری در زمینه صنایع دریایی با ایران شده است.

بروز آوری دانش ساخت و تولید و تعمیرات

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران توسعه سرمایه انسانی در این مجتمع و به‌روزآوری دانش ساخت و تولید و تعمیرات را یکی دیگر از مزیت‌های با ارزش این بخش دانست و گفت: دانش، مبنای سرمایه‌گذاری و تدوین کننده افق حرکتی یک صنعت کلیدی است و تسلط نیروهای جوان این مجموعه به دانش روز در این بخش و ایجاد امکان تبادل اطلاعات در این حوزه با مراکز عملی کشور و جهت‌گیری علمی ایزوایکو سبب شده تا سرمایه‌گذاری در این بخش با اطمینان خاطر بیشتری صورت گیرد.

رضائیان‌اصل ادامه داد: توجه برنامه ششم توسعه کشور به موضوع دریا و جهت گیری سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی به سمت و سوی بهره‌مندی هر چه بیشتر از قابلیت‌های اقتصادی استان‌های ساحلی و پیوند ژئوپلتیک ایران با دریا در شمال و جنوب و تعداد قابل توجه جزایر ایران در آب‌های خلیج فارس نیز از دیگر موضوعاتی است که سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع دریایی و حوزه‌های وابسته را برای دهه پیش‌ رو بسیار اقتصادی و با اهمیت ساخته است.

کشتی سازی پیشگام در مسیر اقتصاد مقاومتی

وی افزود: اقتصاد دریا محور در مسیر اقتصاد مقاومتی است و با نگاهی درون‌زا به منابع داخلی، قابلیت جذب درآمدهای فراوانی را برای کشور و نقش‌آفرینی بیشتر در اقتصاد ملی را داراست که نباید از آن غافل باشیم.

مدیرعامل ایزوایکو تاکید کرد: رفع وابستگی در زمینه ساخت و تولید کشتی، ساخت و تولید تاسیسات نفتی در دریا، سکوهای نفتی، دکل‌های حفاری، تعمیرات شناورها در رده‌های مختلف و طراحی و ساخت نیازهای‌دریایی و ساحلی کشور در ایزوایکو بومی‌سازی شده و در تلاشیم تا از میزان وابستگی‌ها در سایر ابعاد نیز روز به روز کاسته شود.

رضائیان به حمایت جدی دولت یازدهم از ظرفیت‌سازی در زمینه توسعه صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: یکی از تاکیدات مهم رئیس‌جمهور و وزرای صنعت و نفت بر رونق این بخش و نقش آفرینی هر چه بیشتر ایزوایکو در زمینه تهیه نیازهای کشور و رشد دانش بومی در این حوزه است که امیدواریم بتوانیم متناسب با این رسالت‌ها نقش مناسبی را در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دریامحور و تلاش برای خودکفایی کشورمان در این عرصه ایفا کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار