رئيس اداره شيلات قشم گفت: اين شهرستان با صيد 43 هزار تن از مجموع 50 هزار تن صد ماهيان سطح زي استان هرمزگان در سال 93، حدود 86 درصد صيد اين ماهيان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۱۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 20 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد پرورش بيان كرد: با بهره گيري از روش پرساين دو قايقي در قشم و ترويج آن بين صيادان، پيش بيني مي شود امسال افزون بر 45 هزار تن انواع ماهيان سطح زي از جمله ساردين ماهيان و موتو برداشت شود.

وي با بيان اينكه عمده ترين صيدگاه هاي اين ماهيان در جنوب جزيره و از رمچاه تا صَلَخ به طول 70 كيلومتر نوار ساحلي است، افزود: بيش از هزار و 500 نفر با 100 فروند شناور در اين زمينه مشغول به كار هستند.

رئيس اداره شيلات قشم با بيان اينكه 95 درصد صيد ماهيان سطح زي تبديل به پودر ماهي مي شود، اضافه كرد: با برگزاري جشنواره ساردين ماهيان در سال 94 و پيشنهاد كميته فني براي فرصت هاي سرمايه گذاري در اين حوزه، مي كوشيم ايجاد ارزش افزوده براي اينگونه توليدات را به حداكثر برسانيم.

وي ، از توليد كمتر از دو هزار تن ماهيان سطح زي در قشم در سال 81 گفت و افزود: با آموزش روش هاي نوين برداشت، در سال گذشته حدود 44 هزار تن ماهي سطح زي در قشم برداشت شد.

پرورش، ادامه داد: قدرت احيا و زادآوري بالاي اينگونه ماهيان، اجازه مي دهد تا 80 درصد اين ماهيان را صيد كرد؛ بدون آنكه اين ماهيان را در معرض خطر قرار داد.

جزيره قشم داراي يكي از بزرگترين نوارهاي ساحلي است و از ديرباز تاكنون شغل عمده مردم اين خطه مرتبط با شيلات و صنايع وابسته بوده و هست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار