مدیر تولید و جانشین مدیر کارخانه سیمان قشم از صادرات بیش از 70 درصد تولیدات سیمان و کلینکر این شرکت به 13 کشور آسیایی و آفریقایی با ظرفیت 100 درصد تولید خبر داد.
کد خبر: ۲۱۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 20 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم عبدی اعلام کرد: محصولات تولیدی کارخانه سیمان قشم تاکنون به کشورهای عراق، امارات، کویت، مصر، تاجیکستان، ترکمنستان، عربستان صادر شده و طی چند روز آینده محموله چهار هزار تنی سیمان قشم به ارزش 160 هزار دلار برای نخستین بار به کشور سومالی در شمال آفریقا صادر خواهد شد.
 
وی با اعلام اینکه به تازگی دو هیات از کشور عمان نیز در نشست با مسئولان شرکت سیمان قشم به توافقات اولیه خرید محصولات این شرکت دست یافته اند، از سریلانکا، هند، پاکستان و لیبی نیز به عنوان دیگر مشتریان محصولات این کارخانه نام برد.
 
به گفته جانشین مدیر کارخانه سیمان قشم، حدود 30 درصد محصولات این شرکت نیز در برنامه توسعه فعالیت های اقتصادی جزیره قشم، کیش و عسلویه استفاده می شود.
 
وی به افزایش میزان تولید محصولات صادراتی سیمان قشم در چند سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: سال 93 بیش از 290 هزار تن کلینکر (95 در صد مواد اولیه تولید سیمان) در این مجموعه صنعتی تولید شد و سال گذشته این رقم به 320 هزار تن رسید و امسال درنظر داریم حجم تولید کلینکر خود را به 340 هزار تن ارتقا دهیم.
 
عبدی یادآور شد: سال گذشته 170 هزار تن سیمان تولیدی این شرکت به ارزش چهار میلیون و 600 هزار دلار به کشورهای کویت، قطر، امارات صادر شد و امسال قرار است میزان صادرات سیمان به خریداران خارجی را به بیش از 200 هزار تن و رقمی افزون بر 6 میلیون دلار افزایش دهیم.
 
وی به تعداد نیروهای شرکت سیمان قشم اشاره کرد و گفت: 500 نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این مجموعه صنعتی همکاری دارند که 210 نفر آنانکه 60 درصدشان نیروهای بومی استان هرمزگان است، به  صورت مستقیم و در دو شیفت کاری 12 ساعته در این مجموعه فعالیت می کنند.
 
مدیر تولید شرکت سیمان قشم اظهار کرد: محصولات این شرکت با دریافت گواهینامه های معتبر داخلی و خارجی تا کنون موفق به کسب شش سال متوالی عنوان واحد تولیدی نمونه صنعتی استان هرمزگان، پنج سال صادر کننده نمونه استان و یک سال هم این شرکت موفق به کسب عنوان نخستین مدیریت کنترل کیفیت کشور شد.
 
به گفته وی، با دریافت گواهینامه استاندارد ملی براساس نوع محصولPKZ  (سیمان رنگی بین سفید و خاکستری) شرکت سیمان قشم به دومین شرکت تولید این نوع محصول در کشور تبدیل می شود.
 
بنا به این گزارش، شرکت سیمان قشم به عنوان یکی از واحدهای تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خود را از سال 1379 در فاز اول با هدف تولید سیمان تیپ 2 و 5 و کلینکر در این جزیره آغاز کرد و فاز دوم این مجموعه صنعتی هم سال 1384 با هدف افزایش تولید به بهره برداری رسید.
 
از نکات قابل توجه این شرکت صنعتی، توجه ویژه به سلامت و ایمنی پرسنل می باشد که با ایجاد سیستم های مدرن، مانع از آلودگی محیطی و همچنین بروز کمترین حادثه شغلی از جمله افت شنوایی و عارضه ریوی برای کارکنان خود شده است.
 
ایجاد سالن بدنسازی و زمین هند بال در مجموعه شرکت سیمان قشم و فراهم کردن شرایط ورزش والیبال و فوتسال به صورت دو روز در هفته در شهر قشم از دیگر اقداماتی است که با هدف ارتقای سطح سلامت کارکنان این مجموعه برنامه ریزی شده است.
 
ساخت 82 واحد مسکونی با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در روستای رمکان در نزدیکی شرکت سیمان قشم و ادامه ساخت و ساز منازل مسکونی برای کارکنان از دیگر اقدامات خدماتی این شرکت صنعتی در منطقه آزاد قشم می باشد.
 
منطقه آزاد قشم در جنوب ایران به دلیل شرایط ویژه و داشتن امتیازات فراوان حوزه نفت، گاز، انرژی، نزدیکی به آب های بین المللی، فرودگاه بین المللی با باند پهن برای فرود هواپیماهای پهن پیکر، اسکله مهم کاوه با ظرفیت پهلوگیری شناورهای قاره پیما، سایت های مهم گردشگری، فضای مناسب توسعه فعالیت های شیلاتی، اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل و اتصال این جزیره به سرزمین اصلی که شرایط ویژه ای را برای ترانزیت کالا بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه از طریق زمین و خط راه آهن فراهم می کند این روزها با توجه به موفقیت ایران در مساله برجام، مورد توجه جدی بسیاری از کشورهای خارجی برای حضور در صنایع مختلف و سرمایه گذاری در این منطقه قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار