عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به مرگ دو تن از شهروندان این شهر بر اثر سانحه تصادف به علت تاریکی معابر شهری در بلوار صیادان و بلوار شهید رجایی از عملکرد شهرداری و اداره‌کل برق انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۱۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 22 April 2016
به گزارش جنوب ایران، پرویز سالاری بعدازظهر امروز در جلسه شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: دو تن از شهروندان در بلوارهای شهید رجایی و بلوار صیادان شهر بندرعباس جان خود را بر اثر تصادف به علت تاریکی معابر از دست داده‌اند و براساس نظریه رسمی پلیس راهور، دلیل اصلی بروز این تصادف و دیگر تصادفات مشابه، نبود نور کافی و روشنایی در معابر شهری به خصوص در نقاطی از این دو بلوار است.
 
وی افزود: شهرداری بندرعباس و شرکت توزیع برق باید در قبال این سانحه و سوانح مشابه دیگر پاسخگو باشند و خودشان را در قبال جان مردم پاسخگو بدانند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس تبیین کرد: شورای شهر چندین نوبت از مسئولان شرکت توزیع برق برای پاسخگویی در قبال مشکلات و معضلات مربوط به تاریکی معابر و بی‌توجهی به تعمیر و نگهداری از تأسیسات برقی و به خصوص چراغ‌های روشنایی پاسخ خواسته است، اما هر بار مدیرعامل شرکت توزیع از پاسخگویی طفره رفته و معاونین و قائم مقام‌ خود را به جلسه شورای شهر می‌فرستد.
 
سالاری عنوان کرد: براساس قانون شوراها و قانون اساسی کشورمان، مدیران مرتبط با حوزه مدیریت شهری باید در قبال شورای شهر پاسخگو باشند و با ارائه گزارش‌های دوره‌ای به شورا از حوزه مسئولیت‌شان و یا پاسخگویی مناسب به سئوالات اعضا به شهرداری در مدیریت امور و حل مشکلات مردم کمک کنند و از استاندار هرمزگان نیز انتظار داریم تا این وظیفه مهم را به استانداران گوشزد کنند.
 
وی تأکید کرد: شرکت برق و شهرداری در زمینه بروز مشکلات برای مردم در اثر ضعف در مدیریت شهری و ضعف در حوزه عملکردی‌شان مسئولند و باید در قبال جان مردم احساس مسئولیت بیشتری کنند.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: دو تن از شهروندان بندرعباسی بر اساس گزارش پلیس به دلیل عدم وجود روشنایی مناسب در بلوارهای این شهر جان خودشان را از دست داده‌اند و اگر این مشکل اصلاح نشود و اداره برق به خوبی به وظیفه خودش عمل نکند، شاهد تکرار چنین حوادث تلخی در آینده نیز خواهیم بود.
 
وی تشریح کرد: اینکه اداره برق توجیه می‌کند که سیم‌های برق در این مناطق دزدیده شده، توجیه مناسب و معقولی نیست و این اداره باید با اقدام به موقع سریعاً سیم‌های جدید را جایگزین و از طریق دستگاه‌های مانند نیروی انتظامی و فرمانداری نسبت به مراقبت از شبکه برق شهر اقدام کند و در این زمینه از ظرفیت شهرداری نیز با برنامه‌ریزی مناسب استفاده کند.
 
سالاری همچنین خواستار توجه ویژه دستگاه‌ها به وضعیت نامناسب زیرساخت‌ها در شهرک پیامبر اعظم (ص) شد و گفت: در زمینه روشنایی معابر، فضاهای آموزشی، فضاهای فرهنگی، فضای سبز و فضاهای ورزشی در این منطقه کمبود فاحشی احساس می‌شود و ضروری است تا دستگاه‌های مسئول در این زمینه اقدامات فوری و جدی‌تری انجام دهند.
 
وی اضافه کرد: امکانات اولیه شهری در شهرک پیامبر اعظم وجود ندارد و اداره راه و شهرسازی می‌بایست به تعهدات متقابل خود با شهرداری و دیگر دستگاه‌ها عمل کند تا مشکلات مردم ساکن در این شهرک سریعتر برطرف شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار