ائمه جمعه شهرستان‌های استان اردبیل تاکید کردند: انتخابات نماد پشتیبانی مردم از نظام اسلامی بوده و اقتدار نظام را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۲۱۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ 22 April 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازشهرستان‌های استان اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشگین‌شهر اظهار داشت: روز شورا از دستورات مهم قرآنی است که بر مشورت تاکید کرده است چرا که مشورت راه پیشرفت و ترقی را بر روی مردم باز می‌کند اما در این راستا لازم است قوانین شوراها بازبینی شود.

وی افزود: عدم وجود تخصص لازم در بین شوراها و فعالیت‌های تخصصی و عالمانه شوراها یکی از مشکلاتی است که در مجموعه شوراها وجود دارد و در کنار آن نبود نهاد نظارتی بر شوراها برای مشاهده کارایی و سلامت شورای شهر از دیگر مشکلات شوراها است که ایجاد نهاد نظارتی برای مشاهده و سلامت شوراها مورد انتظار است.

امام جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه هر جا که مسائل مالی و تصمیمات هزینه‌ای مطرح باشد نیاز به ناظر و نهاد نظارتی دارد، گفت: فلسفه وجودی شورا خدمت به مردم بدون توجه به جریانات فکری و سیاسی و جناحی است.

باوقار با اشاره به آغاز به کار گشت امنیت اخلاقی نامحسوس توسط نیروی انتظامی در کشور بیان کرد: شروع فعالیت گشت اخلاقی در کشور یکی از کارهای مهم، ارشمند و ضروری است که خواست مردم این کشور است تا امنیت اخلاقی را در جامعه پیاده کند.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های مردم نهاد در شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: فعالیت گروه مردم نهاد در این شهرستان قبل از عید آغاز شده و تا به امروز با احساس مسئولیت کارهای ارزشمندی انجام گرفته است که جای تقدیر دارد بنابراین از مسئولان شهرستان انتظار می‌رود با حمایت از این گروه مردمی آنان را یاری کنند.

خطیب جمعه مشگین‌شهر با تاکید بر احداث بیمارستان در این شهرستان گفت: احداث بیمارستان 160 تختخوابی در این شهرستان مورد انتظار است چرا که تنها بیمارستان شهرستان جوابگوی این شهرستان نیست و مشگین‌شهر تنها شهرستانی است که برنامه‌ای برای احداث بیمارستان در آن وجود ندارد در حالی که زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان مجهز و مدرن نیز آماده شده است.

امام جمعه نیر: مردم حضوری گسترده در انتخابات دور دوم داشته باشند

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شهر نیر با اشاره به فرا رسیدن دور دوم انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دور دوم انتخابات حساس‌تر از دور نخست آن است و امیداوریم همان‌گونه که مردم در 7 اسفند سال گذشته با حضور پرشور خود حماسه‌ای دیگر خلق کردند بار دیگر در روز 10 اردیبهشت برگ زرینی را رقم بزنند.

امام جمعه نیر انتخابات را صحنه نمایش قدرت و پشتیبانی آحاد مردم از نظام اسلامی دانست که نمودی حقیقی از مردم سالاری دینی محسوب می‌شود و افزود: باید در این صحنه حضوری پرشور داشته باشیم.

وی گفت: حضور پر شور ما در انتخابات تقویت نظام اسلامی را به دنبال خواهد داشت، پس همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند نباید بهانه به دست دشمن داد، مردم باید بدون در نظر گرفتن مسائل قومی، طایفه‌ای و مذهبی به فرد اصلح رای دهند.

حجت‌الاسلام مقدسی با تبریک فرارسیدن ماه رجب و ایام اعتکاف تصریح کرد: ماه رجب بهترین فرصت است تا مومنان خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنند و در این ماه به خودسازی و تهذیب نفس بپردازند.

خطیب جمعه نیر روزه‌داری، دعا و استغفار را از بهترین فضیلت‌های ماه رجب توصیف کرد و گفت: باید مومنان اندوخته‌های معنوی و اعتقادی خود را در این ماه تقویت کنند و تلاش کنند تا از فیوضات و ثمرا تاین ماه بهره‌مند شوند.

امام جمعه گرمی: ولایتمداری و توان تسلیحاتی سپاه لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

حجت‌الاسلام یدالله صفری در خطبه‌های نماز جمعه شهر گرمی با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: جایگاه بلند و ارزشمند سپاه پاسداران و رشادت‌های بی‌شمار رزم آوران آن نهاد در طول هشت سال دفاع مقدس، در قالب وصف نمی‌گنجد و اقتدار و تولیدات تسلیحاتی و اطاعت از امر ولایت و تبعیت محض لرزه به تن دشمنان انداخته است.

امام جمعه گرمی سپاه را دریای خروشان و نهر پر تلاطم و فرزند برومند انقلاب اسلامی وصف و تصریح کرد: این نهاد مردمی در شرایط سخت با همه قوا از مرزها و کیان انقلاب دفاع می‌کند و در هر زمانی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران مورد تهدید دشمنان واقع شده سپاه با همه توان وارد صحنه کارزار شده و نقش خود را ایفا کرده است.

صفری با تسلیت 15 رجب سالروز وفات حضرت زینب(س) بیان کرد: زنان جامعه ما روش و مدل زندگی خود را بر پایه زندگی ایشان پایه‌گذاری کنند و اسلام با حضور زن در جامعه مخالف نیست، اما باید حد و مرز، حجاب و عفت حفظ شود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگوی عفت و پاکدامنی و برای زنان جامعه امروز ما الگو است، افزود: حضرت زینب(س) پیام‌آور کربلا الگوی صبر و مقاومت است و حضرت زینب(س) را می‌توان قهرمان صبر نامید.

خطیب جمعه گرمی با اشاره به اینکه توطئه ننگین آمریکا در واقعه طبس با امدادهای غیبی الهی شکست خورد، اظهار کرد: علت امدادهای غیبی الهی به ملت ایران را می‌توان در عمل به عهدی دانست که ملت ایران با خدای خود بسته بودند و آن حفظ اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با تشریح واقعه طبس و اینکه طوفان شن به اذن الهی تمام برنامه های آمریکا را به هم ریخت و این کشور را رسوای جهان کرد، گفت: واقعه طبس همواره برای ملت ایران یادآور این است که آمریکا همیشه و در همه زمان ها دشمن ما بوده و هست و باید در مقابل این دشمن همواره هوشیار و آگاه باشیم.

صفری با اشاره به اینکه اگر مجلس ترحیم تشریفاتی شود و تجملات در آن جلوه کند انسان از آثار آن فاصله می‌گیرد، افزود: تشریفات و تجملات در مراسم ختم برای میت هیچ ثمره‌ای ندارد و خدمات تجملاتی و اسراف گرایانه نه تنها هیچ سودی برای میت ندارد بلکه عذابی برای روح او می‌شود.

امام جمعه گرمی فرهنگسازی در این زمینه را امری ضروری دانست و اظهار کرد: باید در این زمینه کار شود و صاحبان عزا به واقعیت‌ها برسند و این را بدانند که اگر هدفشان آرامش متوفی است به جای تجملات زمینه قرآن خوانی و خیرات را برای او فراهم کنند.

امام جمعه سرعین: حضور باصلابت مردم در پای صندوق‌های رای سبب شکست نقشه‌های دشمنان می‌شود

حجت‌الاسلام محمود اصغری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سرعین با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات اظهار داشت: انتظار می‌رود در دور دوم انتخابات مردم حضوری گسترده‌تر و پرشورتر از مرحله نخست داشته و با صلابت‌تر از گذشته در پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی و تبلیغاتی در دور دوم انتخابات بیان کرد: با توجه به اینکه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از روز گذشته آغاز شده انتظار می‌رود که فعالان در این حوزه قانونمند بوده و مقررات را رعایت کنند تا زمینه برای برگزری انتخاباتی پرشور فراهم شود.

امام جمعه سرعین با اشاره به حادثه طبس گفت:‌ نابودی هواپیماهای متجاوز دشمن در صحرای طبس معجزه و لطف الهی بود تا بار دیگر دشمنان نظام رسوا شده و دسیسه‌ها و توطئه‌های آنها برای همگان فاش شود.

اصغری با بیان اینکه این گونه نشانه‌ها باید به عنوان نقشه راه ما در دفاع از آرمان‌ها و اهداف انقلاب باشد، تصریح کرد: دشمنان در همه ادوار به روش‌های مختلف در صدد ایجاد خدشه و خلل در مسیر انقلاب بوده‌اند و بصیرت ملت به یاری خداوند جلوی این توطئه‌ها را خواهد گرفت.

وی با اشاره به سالروز تاسیس شوراهای اسلامی افزود: شوراهای باید برای آبادانی و عمران شهرها و روستاها تلاش کرده و در این زمینه اقدامات اساسی را انجام دهند که این امر نیازمند همکاری همه‌جانبه اعضای شوراهای با یکدیگر و مردم است.

امام جمعه خلخال: آل‌سعود برای تحقق اهداف آمریکا در منطقه اقدام می‌کند

حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال با اشاره به دشمنی سابقه‌دار آمریکا و استکبار جهانی و ایادی آن با کشورمان اظهار داشت: هدف آمریکا در انزوا قرار دادن کشورمان ایران است و دشمن برای رسیدن به هدف خود از هیچ تلاش و فتنه‌ای تاکنون دست بر نداشته است.

امام جمعه خلخال تصریح کرد: در تاریخ کشورمان دشمن با حمله طبس، تحریم‌ها، ترورها و زیر پا گذاشتن حقوق بشر بارها در صدد انزوای کشورمان برآمده که معجزات خداوند و حمایت‌های او شامل حال کشور و ملت ایران شده است و این کشور همچنان در مقابل دشمنان و مهاجمان استکباری خود استوار ایستاده است.

رشتبری رژیم آل سعود را عامل فساد و جنایت در منطقه خاورمیانه دانست و گفت: همکاری این رژیم با رژیم غاصب و ترکیه به ضرر منطقه بوده و این عامل فساد منطقه برای تحقق اهداف آمریکا وارد عمل شده است.

خطیب جمعه خلخال بیان کرد: تا وقتی که ولایت و رهبری همچون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سکاندار انقلاب است و مردم در کنار ولایت هستند دشمنان روز خوشی نخواهند داشت و آرزوی اینکه به ایران دست یابند و آن را غارت کنند آرزویی بر دل‌ها‌یشان خواهد بود.

وی افزود: چرا عده‌ای هنوز باور ندارند که با برجام و قضایای آن هیچ مشکلی از کشور حل نشده است و آمریکا هر روز به عهدشکنی خود ادامه دارد و در مصوبه‌ای جدید که در دیدار مسئولان سیاست خارجی کشورمان با سران آمریکا وجود داشت مقادیر زیادی از سرمایه‌های بلوکه شده ایران را برای یک قضیه 33 سال پیش از آن کسر کردند و چطور مسئولان سیاست خارجی می‌گفتند که این برجام محکم و قانونمند است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار