رئیس پژوهشکده ستاره شناسی و فیزیک کاربردی دانشگاه تبریز خبر داد
رئیس پژوهشکده ستاره‌شناسی و فیزیک کاربردی دانشگاه تبریز از برگزاری مدرسه پیشرفته بین‌المللی سیستم‌های ابعاد پایین در دانشگاه تبریز در خرداد امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 24 April 2016

به گزارش تابناک دانشگاه تبریز، اصغر عسگری اظهار داشت: مدرسه پیشرفته( Advanced school ) بین‌المللی سالانه سیستم‌های ابعاد پایین، چهارم و پنجم خردادماه سال‌جاری، با حضور اساتیدی از 6 کشور خارجی در پژوهشکده ستاره‌شناسی و فیزیک کاربردی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

وی، با اعلام اینکه این مدرسه پیشرفته در سطح بین‌المللی و با تاکید بر ویژگی‌های نوری و افزاره‌های اپتوالکترونیکی برگزار خواهد شد، گفت: هدف از این گردهمایی،  فراهم آوردن محیطی مناسب به منظور گفتگو و تبادل نظر در زمینه تازه‌های فیزیک و سیستم‌های ابعاد پایین است و در آن اساتیدی از کشورهای ایتالیا، روسیه، کره‌جنوبی، ژاپن، فرانسه، ترکیه و ایران به  ایراد سخنرانی می‌پردازند.

رئیس پژوهشکده ستاره‌شناسی و فیزیک کاربردی دانشگاه تبریز، محورهای این رویداد علمی را خواص نوری، ترابردی، مگنتواپتیکی  و افزاره های نوری چاه‌ها، سیم‌ها و نقاط کوانتومی، خواص نوری وترابردی سیستمهای دو بعدی نوین شامل گرافن، فسفرن، نیترید بورن، استانن، دی سولفید تنگستن ، ساختارهای هیبریدی با ابعاد پایین، پلیمرها و نیم رسانای آلی و افزاره‌های نوری آنها عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این مدرسه فرصت مناسبی برای محققان و علاقمندان به ویژه دانش پژوهان جوان و دانشجویان است که با آخرین تحولات مبانی این حوزه که با حضور  متخصصان برجسته  خارجی و داخلی برگزار می‌شود، آشنا شوند.

عسگری در ادامه با تاکید بر اینکه به منظور فراهم کردن فرصتی برای معرفی کارهای پژوهشی جدید و ارائه نتایج و یافته‌های پژوهشی، تعداد محدودی مقاله برای ارائه، صرفا به صورت پوستر پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: مقالات برگزیده ارائه شده بعد از داوری نهایی در یکی از مجلات داخلی علمی پژوهشی به چاپ خواهد رسید و به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند به دو شیوه ثبت نامی با اسکان تا 10 اردیبهشت و بدون اسکان تا 25 اردیبهشت ماه سال‌جاری، تازه‌ترین یافته‌های خود را در قالب چکیده یک صفحه‌ای به نشانی دبیرخانه مدرسه واقع در تبریز بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز، پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی، کد پستی 5166614776  ارسال و یا به شماره تلفن 041-33392995  تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :