پخش سریالی رادیویی «آینه و گنبد» به كارگردانی حمید منوچهری در رادیو نمایش آغاز شد.
کد خبر: ۲۱۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 24 April 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:«آینه و گنبد» را بابك صفی خانی بر اساس گلستان شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی به صورت نمایش رادیویی نوشته است که از روز یكشنبه ، پنجم اردیبهشت ماه پخش آن آغاز شد.

در این سریال رادیویی ، فریدون محرابی، مریم جلینی، محمد آقا محمدی، مهرداد عشقیان، فریبا متخصص، احمدگنجی، علی میلانی، امیر منوچهری، حوا الهویی، شهریار حمزیان، اكبر ملایی، كامیار محبی و تعداد دیگری از هنرمندان اداره كل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته اند.

«آینه و گنبد» به گویندگی: بهروز رضوی ، صدابرداری: رضا طاهری و افكت : محمدرضا قبادی فر ، از فردا ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود.

رادیو شیراز ۶۶ ساله شد

این درحالیست که پنجم فروردین ماه مصادف با ساگرد تاسیس رادیو شیراز است و از عمر این رسانه دیرپا در شهر ادب و هنر ۶۶ سال می گذرد. بدین منظور جشن تولد ۶۶ سالگی رادیو شیراز در استودیو شماره ۴ صداوسیمای مرکز فارس با حضور معاون صدا و جمعی از دست اندرکاران رادیو برگزار شد و کیک تولد این رسانه بریده شد.

رادیو شیراز روز اول فروردین ماه سال ۱۳۲۹ با نصب یك دستگاه فرستنده ۷۵ وات در محل بی سیم(حد فاصل بین فلکه گاز و چهار راه مرکز پیاده) كار خود را آغاز نمود.

در آغاز كار، این رادیو از یك استودیوی كوچك، یك دستگاه میكروفون و آمپلی فایر برای پخش برنامه‌ها و یك دستگاه گرامافون كوچك برای پخش موسیقی بهره می‌گرفت. كه در ابتدا شبی ۲ ساعت و سپس روزی ۳ ساعت به طور زنده به پخش اخبار، موسیقی ایرانی و موسیقی محلی می‌پرداخت.

در سال‌ ۱۳۳۳ با نصب و راه‌اندازی یك فرستنده ۴۰۰ وات و سال ۱۳۳۷ یك فرستنده یك كیلو وات، رادیو شیراز از قدرت بیشتری برخوردار شد. در سال ۱۳۴۰ ساختمانی در خیابان حائری برای رادیو شیراز اجاره و به یك استودیوی ضبط و یك استودیوی پخش تجهیز گردید. در اوایل كار دو بخش خبری ایران و جهان از رادیو شیراز پخش می شد.

برنامه‌های رادیو شیراز در این زمان در دو بخش، یكی از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و دیگری از ساعت ۳۰: ۱۶ تا ۳۰ : ۲۱ روی موج متوسط ردیف ‌۲۸۳ متر برابر با ۱۰۶۰ كیلوهرتز پخش می‌شد.

رادیو شیراز در سال ۱۳۵۱ به مركز رادیو تلویزیون فارس پیوست

رادیو شیراز در سال ۱۳۵۱ به مركز رادیو تلویزیون فارس پیوست. در این سال استودیوی پخش رادیو به ساختمان این مركز منتقل و فرستنده‌های رادیویی نیز با تغییر فركانس به ۹۷۶ كیلوهرتز و موج متوسط ردیف ۳۱۰ متر به كار خود ادامه داد. مدت پخش برنامه های رادیو شیراز نیز افزایش یافت.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا مهرماه سال ۱۳۷۲ فعالیت های گسترده‌ای برای نصب و راه‌اندازی فرستنده‌های رادیویی در سایر شهرهای استان فارس صورت گرفت.

با توجه به فعالیت های گسترده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در جهت توجه به فرهنگ بومی و محلی استان ها و بهره گیری از استعدادهای بالقوه و بالفعل مراكز، راه اندازی شبكه های استانی صدا و سیما در دستور كار قرار گرفت. در این راستا؛ شبكه استانی صدای مركز فارس در تاریخ ۱۸/۱/۱۳۷۵ افتتاح و راه‌اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار