فرماندار بویراحمد:
بمناسبت هفته زمین پاک تنگه مهریان یاسوج با حضور فرماندار بویر احمد و جمعی از مدیران شهرستانی پاکسازی شد.
کد خبر: ۲۱۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 25 April 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد- فرماندار شهرستان بویر احمد در این مراسم که در ششمین روز از اردیبهشت ماه 95 انجام گرفت ضمن تبریک هفته زمین پاک گفت: ۲۲ آوریل مصادف با سوم اردیبهشت‌ماه در ایران به نام هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

سید محمد کاظم نظری با اشاره به وضعیت نگران کننده آلودگی‌های مشهود افزود: شهروندان و هم استانی‌ها به منظور بهره‌مندی از هوای پاک و دوری از آلودگی‌ها اطراف خود را از هرگونه آلودگی و ناپاکی حفظ کنند.

فرماندار شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم در خصوص مقابله با آلودگی‌ها در جامعه بخصوص در بین کودکان و نوجوانان نهادینه شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم به طبیعت بکر و خدادادی استانمان که "پایتخت طبیعت ایران" نامگذاری شده خدشه‌ای وارد شود و محیط زیست نابود شود.

نظری با اشاره به وضعیت پسماند در شهرستان بویراحمد بخصوص شهر یاسوج تصریح کرد: پسماند در شهرستان بویراحمد به معضلی بزرگ تبدیل شده بنابراین امیدواریم قدم‌هایی در این راستا برداشته شود و مقوله پسماند شهرستان ساماندهی شود.

وی بر ضرورت ساماندهی پسماندهای حوزه شهری تاکید و اضافه کرد: مردم باید رعایت کنند و اجازه ندهند زباله در اطراف باشد چرا که مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ایجاد می‌شود و در وهله اول برای خود شهروندان مشکل ایجاد می‌شود.

دراین مراسم رئیس محیط زیست شهرستان بویر احمد به اهم برنامه های آموزش این اداره اشاره کرد و گفت :با برنامه ریزی هایی که انجام شده تا پایان هفته زمین پاک برنامه های آموزش خاصی جهت تنویر افکار عمومی وترغیب به محیط زیستی سالم پیش بینی شده است.

کامبیز حسین پور ضمن تشکر از کلیه مسئولین و تشکل هایی که امروز بصورت خودجوش در این پاکسازی حضور داشتند گفت: تمامی زباله های جمع آوری شده با دو دستگاه ماشین اداره راه و فرمانداری به محل دفن زباله ها در دو پشته دشت روم انتقال داده شدند.
دراین مراسم بیش از یکصد نفراز تشکل ها و شبکه سمن های زیست محیطی شهرستان و مسئولان ارشد و کارکنان دستگاههای اجرایی انجام گرفت و بیش از 7 کیلومتر از جاده تنگه مهریان پاکسازی شد.
تصاویر تکمیلی:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار