مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، جزئیات برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۱۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 27 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد ظهر امروز در یک نشست خبری با موضوع بیان جزئیات برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس در بندرعباس اظهار داشت: این جشنواره صبح چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه از ساعت 16 در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز و تا روز جمعه 10 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ویژه‌برنامه‌های متنوعی با موضوع خلیج فارس و با بهره‌گیری از توان هنرمندان ملی و بین‌المللی، محققان و پژوهشگران ایرانی و در بخش‌های موسیقی، کتاب، نوشتار، پژوهش‌نامه، نمایش آثار هنری و برگزاری موزه آثار تاریخی و نمایشگاه عکس زیرآب با موضوع خلیج فارس در این جشنواره تدارک دیده شده تا ضمن برگزاری با شکوه روز ملی خلیج فارس بیانگر ابعاد تاریخی و هویت بخش این خطه نیلگون به همه جهانیان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: از جمله دلایل برگزاری این جشنواره، تبدیل شدن این جشنواره به یک مطالبه مردمی است و در حوزه بین‌الملل نیز اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب تقویت و استحکام هویت خلیج فارس شده و به بستری برای استفاده از ظرفیت شخصیت‌های بین‌المللی است تا آثار خود را با موضوع خلیج فارس در این جشنواره ارائه دهند.

درویش‌نژاد با بیان این‌که متولی اصلی برگزاری این جشنواره، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: دبیرخانه دائمی این جشنواره در 26 مردادماه 94 در بندرعباس تاسیس شده و محوریت و پایگاه جشنواره خلیج فارس نیز استان هرمزگان است.

وی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره خلیج فارس خبر داد و گفت: مسئولین وزارت امور خارجه از جمله مدیرکل امور خلیج فارس وزارت خارجه کشورمان نیز در این همایش در کنار مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار هرمزگان و معاونین ایشان حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: قدیمی‌ترین نقشه‌های خلیج فارس نیز از شرکت سحاب خریداری شده و در موزه جزیره هرمز در جوار موزه شهدای این جزیره به نمایش عمومی در خواهد آمد.

وی همچنین به برگزاری همایش علمی تحقیقاتی خلیج فارس در جزیره هرمز طی روزهای آتی اشاره کرد و اظهار داشت: گروه‌های موسیقی اقوام مختلف ایرانی بخصوص گروه‌های موسیقی از استان‌های خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان نیز در بخش‌های جنبی همایش خلیج فارس به اجرای آثار مرتبط خود در این بخش خواهند پرداخت.

درویش‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص ویژگی‌ها و تغییرات ایجاد شده در جشنواره ششم نسبت به 5 جشنواره گذشته نیز گفت: برگزاری نمایشگاه عکس زیر آب با موضوع خلیج فارس، موزه دائمی هرمز و اجرای گروه‌های موسیقی و دعوت از محققان ایرانی مقیم خارج از جمله برنامه‌های متفاوت با سال‌های گذشته در این جشنواره است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار