رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان گفت: احداث روگذرهای شهر بندرعباس خصوصا در تقاطع رسالت و سه راه جهانبار فاقد توجیه ترافیکی است. این در حالی که احداث تقاطع‌های غیرهمسطح کلیدی‌ترین پروژه‌های توسعه شهری بندرعباس است.
کد خبر: ۲۲۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰ 02 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، در خبری که ایسنا هرمزگان منتشر کرده، سرهنگ محمد باقرسلیمی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال تلفات سوانح رانندگی در محورهای درون شهری20درصد کاهش یافت، اظهارکرده است: درمجموع امسال درایام تعطیلات نوروزی چهار نفر جان خود را درتصادفات شهری ازدست دادند.

سلیمی افزود: در بخش تصادفات جرحی با 24درصد ، تصادفات خسارتی 39درصد و درمجموع کل تصادفات 22درصد درمقایسه با نوروز پارسال کاهش داشتیم. وی همچنین گفت:امسال با افزایش نظارت وکنترل محورها 274خودرو و 607موتورسیکلت توقیف شدند که 15درصد افزایش اعمال قانون در مقایسه با نوروز سال گذشته صورت گرفت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان درادامه با اشاره به افزایش تردد خودروها در محورهای استان بیان کرد: بنا برآمار اداره کل حمل و نقل و پایانه ها امسال در تعطیلات نوروزی بیش از شش میلیون خودرو وارد استان شد که ازاین میزان 95 هزار خودرو به وارد جزیره رفتند.

به گفته سلیمی: دربخش تلفات حوادث رانندگی در سال 94 در مجموع  21درصد و مجموع کل تصادفات نیز29 درصد کاهش داشته‌ایم. وی اضافه کرد:با توجه به افزایش مبلغ جریمه‌ها حدود260میلیارد ريال نیز در سال94 اعمال قانون شد.

وی همچنین با بیان اینکه پارسال شش هزار و 330خودرو به دلیل تخلفات حادثه ساز توقیف شدند، بیان کرد: بیشترین کاهش تلفات رانندگی درسال 94 مربوط به بندرعباس و بیشترین افزایش نیز شهرستان‌های سیریک، بندرلنگه و رودان بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی پلیس راهور از صدور 63هزار و 545 فقره گواهینامه و 65هزار و 399خدمت شماره‌گذاری خبرداد و گفت:10درصد خدمات شماره گذاری مربوط به خودروهای نوشماره بوده است.

سلیمی در پایان با اعلام اینکه تا بهمن ماه امسال خط ویژه تردد(BRT) در بندرعباس اجرایی می شود، همچنین گفت: احداث روگذرهای شهربندرعباس خصوصا در تقاطع رسالت و سه راه جهانبار فاقد توجیه ترافیکی است.

این سخنان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در حالی عنوان می شود که شهرداری اجرای این تقاطع های غیرهمسطح را به تصویب شورای ترافیک استان رسانده و از سوی دیگر عمده ترین سرمایه‌گذاری خود را در طول چند سال اخیر بر ایجاد و ساخت این تقاطع ها متمرکز کرده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
گنجی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
احداث روگذر ها در بندرعباس از خواسته های دیرین مردم بندرعباس بود که با نظر شورای ترافیک و اقدام شجاعانه شهرداری اغاز شده .
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
با سلام
تقاطع پاسداران و بولوار هرمز نیاز است که چراغ راهنمایی سه زمانه شود تا از قفل شدن چهارراه جلوگیری شود
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار