یک مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی یزد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به شیوع دیابت در استان یزد گفت: استان یزد، کم تحرک ترین و چاق ترین استان در کشور است.
کد خبر: ۲۲۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 03 May 2016
به گزارش تابناک یزد،علی دهقان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزددر نشستی در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت آغاز طرح تحول سلامت گفت: هرچه در بخش سلامت تلاش کنیم با توجه به وسیع تر شدن دامنه کارها نیازمند فعالیت بیشتر هستیم.

وی افزود: دولت برنامه دارد تا تعداد تخت های شیمی درمانی را در مراکز دولتی زیاد کند و از نیاز مردم به بخش خصوصی کم کند و به مردم خدمات دولتی ارائه دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: بخش خون و همفولوژی شهید صدوقی یزد از جمله این مراکز است که در راستای افزایش تخت های بیمارستانی و خدمات رسانی  ایجاد خواهد شد.

دهقان تصریح کرد: ما در سال گذشته هیچ مورد شکایت در خصوص زیر میزی نداشتیم که یکی از عوامل آن تغییر کتاب تعرفه پزشکان و کمک به به پزشکان بود.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت بیان کرد: ضریب اشغال تخت ما تا آخر سال 93 از 65 درصد به 72 درصد رسید و متوسط اقامت بیماران نیز از سه و سه دهم روز به سه و 2 دهم روز رسید و در سال 94 اشغال تخت به 75 و  چهاردهم درصد رسید که نشان دهنده تمایل مردم به بیمارستان های دولتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: استاندارد تعداد تخت به جمعیت در دنیا به ازای هر 650 نفر یک تخت است و در ایران نیز به ازای هر یک هزار نفر یک تخت است اما در استان نیز هر 420 نفر یک تخت اختصاص داده شده است.

دهقان خاطرنشان کرد: حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از بسته های حمایتی ما بود که در این طرح 12 رشته تخصصی و غیر تخصصی افزایش یافت و تا فروردین 95 تعداد 141 پزشک در مناطق محروم استان خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: ما الان 41 پزشک متخصص در رشته های جراحی، داخلی، اطفال و زنان داریم که در هفت بیمارستان خدمات رسانی می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: ارتقای کیفیت ویزیت از برنامه های دیگر ما بود که در این راستا 204 پزشک متخصص و فوق تخصص با تعرفه دولتی در بیمارستان های دولتی ارائه خدمات می کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: میانگین ویزیت ما در سال 93 در هر ماه 81 هزار 180 نفر بود که این میزان در سال 94 به 106 هزار و 230 نفر رسید که 31 درصد افزایش داشت.

وی گفت: ما 6 کلینیک ویژه داریم که یکی از مراکز مهم خاتم الانبیا (ص) است که الان روزی 2 هزار نفر ویزیت می شوند و برنامه داریم کلینیک جدید آن در مردادماه افتتاح شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: ترویج زایمان طبیعی از موارد دیگر بسته است که در راستای تشویق مردم به افزایش جمعیت انجام شد و تعداد آن در 94 تعداد 559 مورد افزایش داشت و کل زایمان ها یک هزار و 274 مورد در کل سال افزایش داشت.

دهقان تصریح کرد: تعداد کل زایمان ها در سال 93 تعداد 28 هزار و 965 مورد بود که تعداد 7 هزار و 256 مورد از مزایای زایمان طبیعی رایگان بهره مند شدند و این تعداد در 11 ماه اول سال 94، 7 هزار و 48 مورد بوده است.

 

وی بیان کرد: میانگین سزارین در استان یزد نسبت به قبل از اجرای طرح حدود پنج و 27 صدم درصد کاهش یافته و در 11 ماهه اول سال 94 میزان 47 و 85 صدم درصد رسیده است که بر اساس معیارها و اهداف وزارت بهداشت  محقق شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: تاسیس مرکز پزشکی هسته ای در بیمارستان افشار یزد، ccuبیمارستان شهید صدوقی یزد، بخش روانپزشکی بیمارستان میبد، بیمارستان خیری میبد و اردکان، بیمارستان32 تختخوابی بهاباد، بیمارستان یک صد تختخوابی اشکذر از جمله فعالیت های ما در این طرح بود.

دهقان خاطرنشان کرد: اضافه کردن 20 یونیت در بخش دندانپزشکی، اورژانس افشار، اورژانس بیمارستان شهید صدوقی یزد، راه اندازی بیمارستان شهید رهنمون نیز از دیگر برنامه ها ما بود.

وی گفت: اورژانس هوایی یکی از نیازهای مبرم است که وزارتخانه، استان یزد را مورد نیاز مبرم دانست و آن راه اندازی خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: بخش زایمان پرخطر در بیمارستان شهید صدوقی و مجیبیان ، ایجاد بنیاد نوآوران سلامت در استان در نیر و ارائه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی نیز از برنامه های ما در آینده نزدیک است که خدمات رایگان به مدت 3 ماه ارائه خواهند داد.

دهقان خاطرنشان کرد: ما دیشب دو مورد اهدا عضو داشتیم که در سال گذشته 31 مورد اهدا عضو داشتیم و در سال 93 نیز 17 مورد بود که آمار خوبی در کشور است.

وی گفت: تحرک و کاهش وزن مهمترین راه کاهش قند خون و دیابت است که استان یزد کم تحرک ترین و چاق ترین شهر در کشور است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: بیش از 35 درصد مراجعین ما خارج از استان بوده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار