عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه توسعه نقش شوراها سبب افزایش مشارکت مردم می‌شود، گفت: دولت نگاه به شوراها را در برنامه ششم توسعه کشور اصلاح کند و اجازه ندهد که نقش شوراها در مدیریت شهری تضعیف شود.
کد خبر: ۲۲۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷ 03 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اسلام باوقار در حاشیه نشست شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار داشت: انتظار همه شوراهای اسلامی سراسر کشور از دولت یازدهم تقویت نقش شوراها در مدیریت شهری به منظور افزایش مشارکت اجتماعی در این زمینه و بهبود کارآیی شهرداری‌ها است و با دولتی شدن شهرداری‌ها عملاً کارکرد آنها تضعیف می‌شود.

وی افزود: شهرداری‌ها و شوراها به تدریج کوله بار بزرگی از تجربه در زمینه ایجاد مشارکت عمومی در حوزه مدیریت شهری را جمع‌آوری کرده و به سوی یک مدل مناسب برای ایجاد مدیریت واحد شهری پیش می‌روند که کم‌توجهی به نقش شوراها سبب تشریفاتی شدن این جایگاه می‌شود.

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه واگذاری امور مختلف به مردم از جمله تأکیدات سند چشم‌انداز 20 ساله نظام و از تأکیدات مداوم رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون اساسی کشورمان است، بیان کرد: دولتی شدن شهرداری‌ها سبب افت کارآیی آنها و کاهش میزان همکاری و مشارکت مردم می‌شود.

باوقار خاطر نشان کرد: شوراها بیشترین ارتباط را با مردم دارند و بسیاری از مطالبات مردم از طریق شوراها به روند مدیریت شهری منتقل و پیگیری می‌شود، لذا تشریفاتی شدن جایگاه شوراها بزرگ‌ترین ضربه مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: پیشرفت کشور در گرو تقسیم کار ملی در همه حوزه‌ها است و فاصله گرفتن از این مدل موجب افزایش هزینه اداره کشور خواهد شد و عملا مدیریت یکپارچه شهری را نیز نقض می‌کند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر بندرعباس بیان کرد: تأکید همه شوراهای اسلامی سراسر کشور ایجاد مدلی برای افزایش هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی مرتبط با حوزه مدیریت شهری است و از دولت یازدهم انتظار داریم تا با اصلاح بخش‌های مربوط به شوراها در برنامه ششم، زمینه مشارکت بیشتر شوراها به عنوان منتخبین مردم در مدیریت شهری را فراهم آورد.

باوقار ضرورت توجه به ایجاد پارلمان‌های محلی را یادآور شد و گفت: اگر موضوع پارلمان‌های محلی جدی گرفته شده و دستگاه‌های مسؤول در زمینه مدیریت شهری خود را در برابر مجموعه‌ای با عنوان پارلمان محلی پاسخگو بدانند، روند توسعه شهری شتاب بیشتری می‌گیرد و سرعت تحقق خواسته‌های مردم نیز افزایش خواهد یافت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار