رئیس شورای شهر شاهدیه با اشاره به مهمترین مشکلات شهر شاهدیه گفت: مشخص نبودن حریم ، مهمترین مشکل شهر شاهدیه در یزد است که امیدواریم با حل شدن آن بحث افاغنه، نساجی و دامداری آن حل می شود.
کد خبر: ۲۲۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 05 May 2016

به گزارش تابناک یزد،حسین سلطانی، رئیس شورای شهر با حضور اعضای شورای شهر شاهدیه یزد گفت: در سال 94 شورا مجموعا 23 جلسه داشت که 2 جلسه آن فوق العاده بود.

وی افزود: از مهمترین فعالیت های این شورا تصویب  و تفریق بودجه سال 93 به مبلغ 90 میلیارد و 957 میلیون ریال، تصویب بودجه 95 به مبلغ 73 میلیارد ریال، متمم بودجه 94 به مبلغ 66 میلیارد 800 میلیون ریال، 19 مرود تغییر کاربری، 13 مورد بررسی گزارش ماهیانه شهرداری بوده است.

رئیس شورای شهر شاهدیه ادامه داد: تصویب آیین نامه های اجرایی شهرداری، 12 مجوز برگزاری مزایده اجاره اموال شهرداری، معرفی نماینده شورا در کمیسیون ها، برگزاری انتخابات داخلی شوراها، بررسی تعرفه عوارض ها، مجوز خرید اموال واقع در مسیر، نامگذاری معابر نیز موارد دیگری بوده که شهرداری در راستای آنها عمل کرده است.

سلطانی ادامه داد: ما 69 جلسه بابت کمیسیون های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، برنامه و بودجه، پیگیری و نظارت، نامگذاری معابر برگزار کردیم و در این راستا نیز برخی از جلسات در خارج از شورا بوده که جلسه با امام جمعه شاهدیه، استاندار یزد، مسئولان نیروی انتظامی از جمله آنها بوده است.

وی افزود: برگزاری همایش شاهدیه شناسی نیز از فعالیت های مهم بود که با همکاری بخش های مختلف انجام شد.

رئیس شورای شهر شاهدیه گفت: نظارت بر عملکرد شهرداری از جمله وظایف ما است که به این منظور بازدیدهایی را از سطح شهر داشتیم و به همراه امام جمعه، معاونین استاندار انجام شد و مسائل اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی را بررسی کردیم.

سلطانی ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست دولت در خصوص مشارکت مردم است شورا نیز همکاری هایی در راستای تشویق مردم در زمینه مشارکت مردمی داشته است.

وی افزود: در سال 94 تصویب آیین نامه ساماندهی آرامستان های سطح شهر و میدان میوه و تره بار داشتیم که 45 غرفه میدان میوه و تره بار به صورت رسمی راه اندازی شده است.

رئیس شورای شهر یزد بیان کرد: ما در شش ماهه اول شورا نظارت خاصی از کارخانه ها و مناطق آن داشتیم و اجازه توسعه به آنها ندادیم و ساخت و سازها در همان مناطق است و تا مشخص شدن بحث حریم از فعالیت ها ادامه خواهد داشت.

سلطانی ادامه داد: در پروژه های کلی بحث پارک ها، تملک و زیر سازی آسفالت، پروژه های مشترک ما فعالیت های خصای داریم که در راستای بهبود وضعیت شهر انجام می شود.

سید محمد میرجلیلی، نائب رئیس شورای شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: بزرگترین چالش شهر شاهدیه نداشتن حریم اختصاصی است و با توجه به اینکه بافت شهری ما کشاورزی و صنعتی است وجود هر دو کارگاه ها امکان پذیر نیست که بایستی منتقل شود.

وی افزود: در طرح جامع شهر یزد شاهدیه به نحوی جدا است که در این راستا بایستی حریم شهر مشخص شود و امیداریم منطقه ای در حریم مشترک به ما اختصاص داده شود.

نائب رئیس شورای شهر شاهدیه خاطرنشان کرد: در بحث تخریب باغات چند چالش داریم که شامل عدم صرفه اقتصادی برای مردم است و در این راستا نیز روش های آبیاری  به نحوی باغداری را اصولی نمی داند و باید صرفه اقتصادی را نیز در نظر بگیریم و به بحث کم آبی اهمیت دهیم.

میرجلیلی ادامه داد: الان متاسفانه صرفه اقتصادی در تخریب باغات بیشتر از کشاورزی شده است و شهرداری تا حدی از این امر جلوگیری می کند اما طبیعتا جلوگیری از کاری که صرفه اقتصادی مردم در آن است سخت است اما معتقدیم که راهی جز حمایت کشاورزی وجود ندارد.

وی افزود: بحث مهاجر پذیری شهری یکی دیگر از مشکلات شهر شاهدیه است که با توجه به نزدیکی مرکز استان و هزینه کمتر تمایل مهاجرین را بیشتر کرده است که این مهاجرپذیری فرهنگ های مختلفی را در خود درگیر کرده است اما ما نیز باید با برنامه ریزی این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

نائب رئیس شورای شهر شاهدیه ادامه داد: دغدغه مسئولان استان در خصوص مهاجر پذیری است که باید این امر را در نظر بگیریم تا در آینده برای ما مشکل ساز نشود.

میرجلیلی گفت: بودجه تقسیم شده در شهر شاهدیه 45 درصد به جاری و 55 درصد به عمرانی اختصاص داده شده است که تقسیم بودجه محلات بیشتر به صورت مشترک است و جداسازی آب شرب، روشنایی معابر، خط کشی از جمله این تقسیم های بودجه است.

شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار