کد خبر: ۲۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 13 April 2015

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز به نقل از  روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان،  مهندس ایوب ایرانی فام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه حضور در حاشیه جلسه داشت گندم در شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: امسال در فصل برداشت گندم، تمامی کمباین ها باید از سوی جهاد کشاورزی کنترل فنی شوند تا وضعیت دستگاه ها در حد مطلوب باشند.

وی اظهار کرد: اراضی گندم دیم در استان 355 هزار هکتار و اراضی آبی 87 هزار هکتار است که با برنامه ریزی انجام شده، پیش بینی می شود برداشت امسال خوب و مطلوب باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بارندگی های اسفند ماه سال گذشته مطلوب بود، ادامه داد: براساس پیش بینی هواشناسی، بهار امسال مطلوب و در حد نرمال برای کشاورزان خواهد بود.

مهندس ایرانی فام یادآوری کرد: کشاورزان باید به موقع نسبت به کنترل علفهای هرز و استفاده از کودسرک اقدام کنند.

وی گفت: استفاده از کود سرک موجب ارتقای عملکرد و کیفیت محصول می شود و کشاورزان باید از این کود به موقع و به اندازه استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان یادآوری کرد: کنترل سن گندم در زمان داشت باید از سوی کشاورزان رعایت شود تا محصول بدون آفت و بصورت مطلوب تولید شود.

وی ادامه داد: مناطق احتمالی ریزش سن مادر در استان شناسایی شده و در زمان مناسب این آفت در کانونهای آلوده کنترل خواهد شد.

مهندس ایرانی فام گفت: تمام امکانات سم پاشی از جمله دستگاه های توربولاینر در سازمان وجود دارد که در صورت نیاز در اختیار بخش خصوصی و کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی از وجود سم و کود به اندازه کافی در استان خبر داد و افزود: امسال هیچ گونه مشکلی در تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان در این سازمان وجود ندارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار