کد خبر: ۲۲۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 07 May 2016



به گزارش تابناک لرستان به نقل از ایسنا منطقه لرستان ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از آغاز عملیات مرمت آثار تاریخی استان خبر داد.

غلامرضا سلیمانی از اجرایی شدن فاز اول مرمت حمام تاریخی افراونده خبر داد و افزود: حمام تاریخی افراونده در روستایی به همین نام در شهرستان دورودواقع شده که متعلق به دوره قاجاریه است.

وی با بیان اینکه این اثر تاریخی به شماره 18522 مورخ 28/12/1385 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی خود با اعتبار استانی بالغ بر 186 میلیون ريال مرمت این بنای تاریخی را آغاز کرده است.

سلیمانی تصریح کرد: فاز اقدامات مرمتی شامل اجرای داربست دیوار و سقف، برچیدن اندودهای سیمانی، تخریب سرویسهای بهداشتی الحاقی، آواربرداری و اجرای اندود سیمانی پشت بام حماماست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به آغاز فاز سوم عملیات مرمت پل کاکارضا واقع در شهرستان سلسله گفت: پل تاریخی کاکارضا از سازههای دوره ساسانی بوده که بر مسیر راه شاهی و قدیمی شمال به جنوب واقع شده و به شماره 3845 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی اعتبار استانی طرح را بالغ بر 29 میلیون ريال دانست و اظهار کرد: فاز سوم اقدامات مرمتی پل کاکارضا شامل جمعآوری سنگهای موجود در ضلع جنوبی جان پناه، آواربرداری، تهیه و پرداخت و تیشهای کردن سنگهای مفقود شده جانپناه، پیبندی و نصب سنگهای جانپناه است.

سلیمانی از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی آغاز فاز سوم عملیات مرمت حمام موشله الیگودرز را برشمرد و تصریح کرد: این حمام تاریخی در در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و عملیات مرمت آن با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ريال آغاز شده است.

این مسئول اقدامات مرمتی این اثر تاریخی را شامل مرمت پله ورودی زیرزمین، مرمت سردر سرداب، لایه برداری اندودهای سیمانی و الحاقات آن دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار