استاندار گیلان:
استاندار گیلان به دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه شهید عضدی رشت اشاره کرد و گفت: استقبال از رئیس جمهور با حضور تمام گرایش‌ها و سلیقه‌ها انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 14 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، محمدعلی نجفی عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سفر رئیس جمهور در 26 فروردین ماه جاری به گیلان اظهار کرد: سفر رئیس جمهور فرصتی ارزشمند برای استان محسوب می‌شود و از خواسته‌های عمومی مردم است.

وی به دیدار رئیس جمهور در ورزشگاه شهید عضدی رشت با مردم گیلان اشاره کرد و افزود: دیدار با نخبگان، علما، ایثارگران، سرمایه‌گذاران و برگزاری جلسه شورای اداری و نشست خبری از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور در سفر دو روزه به استان است.

نجفی با بیان اینکه جمعی از وزرا و معاونان رئیس جمهور در سفر دکتر روحانی به گیلان حضور دارند، تصریح کرد: استقبال از رئیس جمهور از تمام گرایش‌ها و سلیقه‌ها انجام می‌شود و تمام مردم در این استقبال مشتاقانه شرکت می‌کنند.

استاندار گیلان برگزاری جلسه‌های کاری متعدد در تهران و گیلان با حضور وزرا و معاونان رئیس جمهور در انجام سفر را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: بسیاری از پروژه‌ها با توجه به مشکلات تامین اعتبار با حضور رئیس جمهور در گیلان تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نشست با شورای ایرانیان خارج از کشور در تهران، خاطرنشان کرد: نشست مذکور در مورد سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور با اولویت گیلانی‌ها و تمام افرادی که علاقمند به توسعه سرمایه‌گذاری در این استان هستند برگزار شد.

نجفی از اعلام آمادگی 54 سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در گیلان خبر داد و گفت: جلسه توانمندی‌های گیلان با حضور 70 نفر از روسای بانک‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بخش خصوصی برگزار شده است.

وی به عقب‌ماندگی گیلان در بخش‌های آب، راه، آسفالت روستایی، آزادراه و بزرگراه اشاره کرد و یادآور شد: در مدت 18 ماه گذشته بخشی از عقب‌ماندگی‌ها جبران شده اما کافی نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه تورم در استان دو درصد کمتر از متوسط کشوری است، اظهار کرد: نرخ بیکاری با توجه به تلاش‌های انجام شده در گیلان کاهش پیدا کرده است.

نجفی بر ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های شهری تاکید کرد و افزود: شهر رشت پیشانی و فخر گیلان محسوب می‌شود و با اعتبارات محدود دولتی و عمومی نمی‌توان پاسخ‌گوی نیاز شهروندان در حوزه‌های مختلف شهری بود.

وی خواستار ساماندهی پسماند شهری شد و بیان کرد: تفکیک زباله از مبدا از جمله موارد مهمی است که نیاز به توجه ویژه دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از اعتبارات شهری هزینه جمع‌آوری زباله می‌شود، تصریح کرد: ایجاد کارخانه زباله‌سوز با اعتبارات دولتی پاسخ‌گو نیست و باید به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی باشیم.

نجفی خواستار توسعه سرانه فضای سبز شهر رشت شد و گفت: در طرح جامع شهر رشت هشت تا 10 متر مربع فضای سبز برای شهروندان پیش‌بینی شده و با برنامه‌ریزی هدفمند باید برای ارتقای سرانه شهروندان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی از دو سال گذشته در رشت آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه مذکور نیازمند تمرکز لازم است تا نقص‌های موجود برطرف شود.

استاندار گیلان بر ضرورت زیباسازی و مبلمان شهری رشت تاکید کرد و یادآور شد: منطقه آزاد انزلی بستر مناسبی برای توسعه حمل و نقل شهری محسوب می‌شود.

نجفی کاهش مخاطرات زیست‌محیطی را نیازمند برنامه‌ریزی خواند و اظهار کرد: وضعیت منطقه سراوان در مسائل زیست‌محیطی باید مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهری در توسعه حوزه‌های مختلف باید برنامه داشته باشند، بیان کرد: تفاوت‌ها با اتحاد و همدلی باید کاهش پیدا کند و نقاط مشترک پر رنگ شود.

استاندار گیلان شهر رشت را نیازمند نگرش جدید دانست و تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر رشت دغدغه شهروندان را دارند و باید از فرصت خدمت‌گزاری به مردم به بهترین نحو استفاده کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار