رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور خبر داد:
رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور از توزیع 14 هزار و 500 جعبه تخم نوغان از هفته نخست اردیبهشت ماه امسال در گیلان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 14 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، علی‌اصغر داداش‌پور بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از توتستان‌های شهرستان رشت با اشاره به تعیین 10 پایگاه برای توزیع تخم نوغان بین پرورش‌دهندگان پیله ابریشم در گیلان اظهار کرد: پایگاه‌های توزیع تخم نوغان در شهرهای شلمان، لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رشت، شفت، فومن، انزلی، طاهرگوراب، کسماء و صومعه‌سرا پیش‌بینی شده است.

وی توزیع تخم نوغان را از هفته نخست اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد و افزود: 14 هزار و 500 جعبه تخم نوغان برای توزیع در گیلان پیش‌بینی شده است.

داداش‌پور با بیان اینکه نمایندگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی به منظور بیمه کردن جعبه‌های تخم نوغان در پایگاه‌های توزیع مستقر می‌شوند، تصریح کرد: بابت بیمه هر جعبه تخم نوغان 16 هزار و 800 تومان در نظر گرفته شده و نوغان‌داران مبلغ 4 هزار و 800 تومان پرداخت می‌کنند ضمن اینکه بیمه جعبه‌های تخم نوغان 85 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز توسعه نوغان‌داری کشور قیمت جعبه‌های تخم نوغان را 7 هزار و 500 تومان عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود نوغان‌داران در تقویم پیش‌بینی شده پرورش کرم‌های ابریشم را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه نوغان‌داری از بخش‌های کشاورزی گیلان محسوب می‌شود، بیان کرد: کوتاه بودن دوره فعالیت از ویژگی‌های پرورش کرم ‌ابریشم است.

داداش‌پور به پرورش کرم ابریشم در 15 استان کشور اشاره کرد و یادآور شد: 50 درصد از نوغان‌داری در گیلان است و این موضوع نشان می‌دهد این استان یکی از قطب‌های نوغان‌داری در کشور محسوب می‌شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور قیمت تضمینی خرید پیله ابریشم در توسعه این صنعت را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: سال‌های اخیر قیمت خرید پیله ابریشم دارای رشد است.

این مسئول با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها و حمایت‌های تسهیلاتی پرورش پیله ابریشم، اظهار کرد: دانش‌افزایی و تامین نهاده‌ها در توسعه صنعت نوغان‌داری تاثیرگذار است.

داداش‌پور کنترل واردات با تعرفه‌های مشخص در توسعه نوغان‌داری در گیلان را موثر دانست و بیان کرد: تامین نهال توت، قیمت تضمینی خرید، بیمه پیله ابریشم و صنایع جانبی از جمله اقدام‌های مرکز توسعه نوغان‌داری کشور است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار