کد خبر: ۲۲۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 11 May 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد از برگزاري مراسم نكوداشتي به منظور تقدير از نیم قرن تلاش علمی و فرهنگی استاد "عبدالعظیم پویا" در هفته آینده خبر داد.دکتر "عباس کلانتری" در مورد اين خبر گفت: استاد "عبدالعظیم پویا"، محقق، نویسنده و کارشناس حوزه میراث فرهنگی بیش از هر محقق و پژوهشگر فرهنگی در احیاي تاریخ و میراث استان به ويژه شهرستان میبد کوشیده است.


وی با اشاره به سابقه طولاني استاد پویا در عرصه خدمات فرهنگی، افزود: "عبدالعظیم پویا" با انتشار بیش از ده‌ها جلد کتاب و صدها مقاله و یادداشت، نقش کم‌نظیری در معرفی داشته‌های فرهنگی دیار يزد ایفا كرده و در روزگاری که کمتر کسی در فکر پاسداری و نگهداری میراث فرهنگی بود، وی به تنهایی بار سنگین مسئولیت نگاهبانی از میراث ارزشمند فرهنگی را برعهده گرفت و با ثبت و ضبط و تدوین میراث ماندگار تاریخی این سرزمین و مقاومت در برابر تخریب و نابودی آنها، حق بزرگی به گردن فرهنگ و تاریخ این دیار کویری دارد .

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد خاطرنشان کرد: در همين راستا و به اهتمام صاحبنظران و اهالی فرهنگ، در تاریخ 29 اردیبهشت ماه در دانشگاه آیت الله حائری میبد، مراسم نکوداشتی به منظور پاسداشت خدمات بی‌شائبه استاد فرزانه "عبدالعظیم پویا" برپا خواهد شد.

وي از چاپ کتاب سیمای باستانی میبد یکی از آثار برجسته استاد پویا توسط دانشگاه آیت الله حائری نام برد و افزود: رونمایی از این کتاب از جمله برنامه‌های این نکوداشت است.

كلانتری در پايان نيز حضور اساتید و بزرگان فرهنگی نظیر دکتر دادبه، دکتر موسوی گرمارودی، دکتر مجتبایی و غيره در این مراسم را نیز یادآور شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار