25 درصد شركت‌هاي حاضر در هشتمين نمايشگاه بين المللي صنايع و ماشين آلات كشاورزي در حوزه كشاورزي و نهاده‌ها، 37درصد در حوزه آبياري و آبرساني و 38 درصد در حوزه ماشين‌آلات كشاورزي هستند.

امسال براي نخستين‌ بار در استان فعاليت 10 درصد از شركتهاي شركت كننده در حوزه فعاليت هاي دانش ‌بنيان است.

30 درصد از موسسات حاضر در نمايشگاه، كالا و خدمات جديد ارائه مي دهند و 10 درصد از مجموع مشاركت كنندگان نيز در بخش هاي علمي و تحقيقاتي فعال هستند.

اين نمايشگاه بر اساس استانداردهاي متعارف جهاني از سطح A برخوردار است.

بر اساس اعلام مسوولان برگزاري نمايشگاه، برنامه‌هاي جنبي نيز در حين برگزاري نمايشگاه پيش‌بيني شده كه برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي از جمله برنامه‌هاي جنبي به شمار مي‌رود.

در اين راستا 10 كارگاه آموزشي تخصصي كشاورزي هر روز در سه نوبت در محل نمايشگاه به صورت رايگان برگزار مي‌شود و گواهي لازم نيز براي شركت كنندگان صادر مي شود.

تالارهاي گفت ‌و گو براي بازاريابي و بازار رساني، مسابقه و برنامه زنده راديويي از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده اين نمايشگاه است.

شناخت بازار، جذب سرمايه گذاري كشاورزي، انتقال يافته‌هاي علمي و فناوري‌هاي نوين، معرفي و ارائه محصول، مذاكره و اعطاي نمايندگي و ارتباط رو در رو و حضور در كنار رقبا از جمله اهداف مشاركت كنندگان در برگزاري اين نمايشگاه است.

اين نمايشگاه با حمايت معنوي سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان غربي توسط بخش خصوصي برگزار مي‌شود.

هشتمين نمايشگاه بين المللي صنايع و ماشين آلات كشاورزي در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين المللي استان واقع در پارك جنگلي شهرستان اروميه از 21 تا 24 ارديبهشت ماه سال جاري داير است.

علاقمندان مي توانند از ساعت 16 بعد از ظهر تا 22 شب از اين نمايشگاه بازديد كنند.