مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز دیالیز 10 تخته هلال احمر در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ 14 May 2016

بهرام غیبی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل و در جمع نمازگزاران در گرامیداشت هفته هلال احمر اظهار کرد: با ساخت انبار در چهار شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس‌‌آباد و مشگین‌شهر در سال‌های اخیر سعی کردیم تا امکانات مورد نیاز امداد و نجات را به همراه اسکان موقت در این انبارها ذخیره‌سازی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز دیالیز 10 تخته هلال احمر در اردبیل خبر داد.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی امدادگران در فصول مختلف سال در ارائه خدمات به هموطنانمان گفت: بیش از 70 نفر از نیروهای هلال احمر در استان اردبیل با کشیک‌های شبانه اصرارشان بر این است تا به مسافران و رانندگان و هموطنان ارائه خدمات کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: بیش از 78 هزار نفر با سامانه امداد هلال احمر تماس گرفته و از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند و در کنار آن ما موفق شدیم مرکز مجهز زنده‌یاب با سگ‌های جستجوگر را به همراه تجهیز و نوسازی ناوگان ترابری هلال احمر با تزریق 34 آمبولانس در این مدت انجام دهیم.

غیبی گفت: جمعیت هلال احمر اردبیل جزو اولین نیروهایی بوده که با اعزام به اهر و ورزقان در زلزله آن مناطق امدادرسانی کرده و ما با تجربه زلزله استان همجوار با تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار نسبت به خرید سرویس‌های بهداشتی سیار، نانوایی و جایگاه سوخت سیار و همچنین کانکس سیار اقدام کردیم تا در مواقع بحرانی از این امکانات استفاده شود.

وی در مورد خدمات هلال احمر در حوزه درمان و توانبخشی به فعالیت داروخانه هلال احمر در تامین داروهای فوریتی در اردبیل و خلخال اشاره کرد و گفت: در این مجموعه‌ها توزیع اقلام سوها هلال نیز آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: در حوزه توانبخشی با تهیه و تدارک دست و پای مصنوعی در قالب مجموعه ارتز و پروتز سعی کردیم به هموطنانمان ارائه خدمات کنیم به طوری که بیش از 39 هزار نفر از خدمات داروخانه‌ای و هزار و 500 نیز از خدمات مرکز ارتز و پروتز و 4 هزار نفر نیز از خدمات درمانگاه عمومی و دندان‌پزشکی هلال احمر بهره‌مند شدند.

غیبی از اعزام ده‌ها کاروان نیکوکاری با همکاری 51 هزار داوطلب در ارائه خدمات رایگان به هموطنان خبر داد و گفت: هلال احمر همواره در کارهای خیر و نیکو پیشقدم است به طوری که ما عموم مردم و داوطلبان خودمان را سرمایه‌های اجتماعی هلال احمر می‌دانیم و معتقدیم با 200 کارمند نمی‌شود کاری از پیش برد.

وی از همکاری خیرین با هلال احمر قدردانی کرد و گفت: سال قبل یکی از خیرین با کمک 200 میلیون تومانی یاریگر ما در ساخت دو پایگاه بین شهری بوده و در میدان شریعتی اردبیل نیز یکی از خیرین با اهدای 550 متر مربع زمین به ارزش 11 میلیارد تومان به ساخت یک مجموعه خدماتی درمانی در 11 طبقه کمک کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل یادآور شد: قرار است همزمان با هفته دولت ساخت آشیانه بالگرد آغاز شود تا با اختصاص بالگرد هوایی امداد و نجات به ارزش 15 میلیارد تومان اردبیل به این مجموعه امداد هوایی اضافه شود.

غیبی در پایان سخنان خود اظهار کرد: با اختصاص 6 هکتار زمین در کنار فرودگاه اردبیل کار احداث آشیانه آغاز می‌شود و با انتقال 13 تریلی سوله آشیانه بالگرد به سرعت عملیات اجرایی در این حوزه به انجام می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار