رضا شیوا رئیس شورای رقابت می گوید: امیدواریم بنا به قول خودروسازان با آزادشدن قیمت این دو محصول قیمت آنها در سطح بازار ارزان شود چرا که شورای رقابت در دو هفته اخیر مشغول بررسی وضعیت قیمت دو محصول فوق بوده است.
وی ادامه می دهد: چون در خودروهای زیرِ 1500 سیسی انحصار تولید وجود
دارد، این خودروها کماکان باید از سوی دولت قیمتگذاری شوند در نتیجه هیچ
بعید نیست طی روزهای آینده خودروهای دیگری به لیست آزادسازی قیمتها اضافه
شود.
ری این درحالی است که در یک بازار انحصاری، آزادسازی قیمت ها معنی ندارد و
رئیس انجمن حمایت از مصرفکنندگان نیز معتقد است آزادسازی قیمت خودرو در
شرایط فعلی اشتباه است.
محمد جعفری می گوید: در شرایطی که بازار خودرو در انحصار محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا است اجرای مصوبه شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت خودروهای داخلی، نادرست است و موجب افزایش قیمت می شود.
وی اظهار می کند: شورای رقابت باید توضیح دهد که با چه استدلالی معتقد به رقابتی بودن تولید برخی از خودروهای داخلی است چرا که انحصار این دو خودروساز در حدی است که با کاهش یا افزایش تولید خود، قیمت خودرو در بازار آزاد را تعیین میکنند.
قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار:
شبکه خبر