برای نخستین بار در مشهد جراحی قلب به صورت ویدیوئی انجام شد.
کد خبر: ۲۳۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 18 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، فوق تخصص جراحی قلب گفت: روش رایج در بیمارستان مهر مشهد، روش کم تهاجمی جراحی قلب است که به صورت ویدیویی انجام می شود.

محمد حسن نظافتی اظهار كرد: روش ویدیویی یا كم تهاجمی جراحی قلب یک روش جدید است که امروزه جایگزین روش های مرسوم قدیمی شده است.

وی افزود: در روش های قدیمی برای عمل جراحی برش های وسیعی نیاز است که در بدن بیمار ایجاد شود که بستری طولانی مدت را به همراه دارد.

این فوق تخصص جراحی قلب ادامه داد: در بیمارستان مهر مشهد موارد زیادی از اعمال جراحی قلب برای کودکان و بزرگسالان به وسیله تجهیزات ویدیویی به اشکال متفاوت كم تهاجمی انجام پذیر است.

نظافتی افزود: برای جراحی قلب در کوکان مبتلا به برخی از بیماری های مادرزادی قلب, به جای برش خط وسط قفسه سینه یا پهلو با ایجاد چند سورخ كوچك حدود یک سانتی متر در قفسه سینه ایجاد می شود که با استفاده از ویدیو عمل جراحی انجام و از مزایای این روش این است که بیمار بلافصله به هوش امده,از بیمارستان مرخص می شود و می تواند فعالیت های روزمره اش را اغاز کند.

این فوق تخصص جراحی قلب، كه صاحب بزرگترین آمار جهانی در جراحی قلب كودكان به روش ویدیویی است، گفت: روش ویدیویی جراحی قلب برای اولین دفعه در شهر مشهد انجام شده و بالاترین امار عمل جراحی ویدییویی موقیت امیز قلب در کشور مربوط به نامبرده به عنوان رییس بخش جراحی قلب بیمارستان مهر مشهد است.

نظافتی با بیان اینکه عمل جراحی قلب در بزرگسالان هم به کمک این روش انجام می شود، خاطرنشان کرد:به طور نمونه افرادی که مبتلا به بیماری گرفتگی عروق کرونر هستند که رگ اصلی از بدن بیمار نیاز به جراحی دارد فقط با یک برش کوچک بین ۳تا ٤ سانتی متر وارد قفسه سینه بیمار شده و پیوند رگ با موفقیت انجام می شود.

وی در مورد مزایای انجام روش جراحی قلب با استفاده از ویدیو، بيان كرد: در این روش جدید بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن از بیمارستان مرخص شده و می تواند فعالیت های روزمره خود را انجام دهد.

اين فوق تخصص جراحي قلب گفت: یكی دیگر مزایای مهم این روش مربوط به بانوان مبتلا به بیماریهای قلبی نیازمند به جراحی قلب است که برش های جراحی در زیر سینه بیمار ایجاد می شود که اثرش به مرور زمان از بین می رود و برای بیماری های مادرزادی و اکتسابی قلب در بانوان در حال حاضر با موفقیت در بیمارستان مهر مشهد انجام می شود.

نظافتی افزود:«جراحی بای پس عروق کرونر» در بیمارانی که مبتلا به نوعی گرفتگی عروق کرونر هستند هم در این بیمارستان انجام می شود که در روش قدیمی علاوه بر برش در قفسه سینه برش طویلی در پا هم ایجاد می شد.

وی خاطرنشان کرد: در روش های قدیمی جراحی های قلب به منظور جراحی برش های وسیعی در کشاله ران تا قوزک پاممکن بود که ایجاد می شود در حالی که در روش جراحی ویدویی که در بیمارستان مهر انجام می شود با استفاده از برش کوچکی در بدن بیمار ,رگ بدن با ملاحظات خاص از زیر پوست پای بیمار با كمك ویدیو برداشته و به قلب پیوند می خورد كه در بیماران مبتلا به دیابت این روش ارجح و كاملا برای بیماران رضایتبخش است.

نظافتي در پايان گفت: بیمارستان مهر در انجام این روش در کشور نمونه است و بیشترین امار انجام عمل جراحی قلب موفقیت امیز با استفاده از این روش اختصاص به بیمارستان مهر مشهد دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار