مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: رشد فزاینده جمعیت در استان اردبیل در سال‌های اخیر امیدوارکننده است ولی باید این میزان شتاب بگیرد.
کد خبر: ۲۳۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 18 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اسد حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جمعیت در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در یک دهه اخیر به دنبال تغییرات جمعیتی ما یک وضعیت ناهمگونی را در رشد جمعیت و همچنین جمعیت ساکن در شهرها و روستاها شاهد هستیم که به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سیاست‌گذاری درست در حوزه افزایش جمعیت شرایط به گونه‌ای است که اغلب خانواده‌ها مصمم هستند تا با بهبود شرایط اقتصادی نسبت به افزایش زاد و ولد اقدام کنند.

وی گفت: هر چند این روند در سال‌های اخیر با رشد یک الی 2 درصدی روبه رو بوده ولی به نظر می‌رسد در سال‌های آینده با در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی و بهبود زندگی مردم و ارتقای سطح معیشت به راحتی می‌توان در این زمینه حرکتی خوب و قابل قبولی را انجام داد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین آمارها جمعیت استان اردبیل به بیش از یک میلیون و 296 هزار نفر رسیده که پیش‌بینی می‌شود این روند افزایشی امسال نیز سبب شود تا این آمار به بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر نیز برسد.

حسن‌زاده به مجموع متولدان سال 94 اشاره کرد و افزود: تولد بیش از 26 هزار نفر در استان که در هر ساعت سه نوزاد در این استان به دنیا می‌آید حکایت از اهتمام جدی به افزایش جمعیت در استان است که باید با فرهنگ‌سازی مناسب و تغییر ذهنیت‌ها مردم را بیشتر به این امر ترغیب و تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه همچنان برد خانوارها بین سه تا چهار نفر است، یادآور شد: در کنار پدر و مادر در اغلب خانواده‌ها شاهد تولد یک و در نهایت دو فرزند هستیم در حالی که براساس ابلاغ سیاست‌های جمعیتی باید این فرایند افزایش پیدا کند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: تلاش جدی بر این است تا وضعیت مناسب و مطلوبی را در سال‌های آینده در فرایند رشد جمعیت شاهد باشیم که البته این کار وابسته به اقدامات و انجام برنامه‌های کارسازی است که قطعا در حوزه افزایش جمعیت می‌تواند نتایج مثبت و سازنده‌ای را به همراه داشته باشد.

حسن‌زاده به ناهمگونی جمعیت شهری و روستایی نیز با افزایش دوبرابری ساکنان مناطق شهری اشاره کرد و گفت: آنچه که در این باب باید به آن توجه کنیم حرکت‌های خوب و موثری است که در ایجاد رفاه و امنیت بیشتر برای حضور ساکنان مناطق مختلف روستایی می‌تواند نویدبخش این حرکت مهم و تاثیرگذار باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار