مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: با توجه به بارندگی های اخیر با پراکنش منظم، پیش بینی می شود میزان تولید غلات در سال زراعی جاری در این شهرستان تا 30 درصد افزایش داشته باشد.
کد خبر: ۲۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 16 April 2015

 مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: با توجه به بارندگی های اخیر با پراکنش منظم، پیش بینی می شود میزان تولید غلات در سال زراعی جاری در این شهرستان تا 30 درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛ غلامحسین تقوی افزود: با بارش های به موقعی که از ابتدای امسال آغاز شده، وضعیت کشت و سبزی غلات در این شهرستان بسیار مطلوب است و با ادامه دار بودن بارندگی ها، ملایر در تولید غلات در سطح استان رکورد خواهد زد.

وی اظهار کرد: تاکنون هیچگونه سن زدگی، آفت و سرمازدگی در سطح مزارع غلات شهرستان گزارش نشده و آفت سن غلات نسبت به سال قبل در حد کمی است و تاکنون وضعیت کشت غلات ملایر در استان خوب است.

وی با بیان اینکه غلات یکی از محصولات اصلی و عمده ملایر است، ادامه داد: در سال زراعی 93-94 در سطح 45 هزار و 338 هکتار کشت گندم و جو در شهرستان انجام شد که شامل هشت هزار و 818 هکتار گندم آبی، 30 هزار و 450 تن هکتار گندم دیم، چهار هزار و 370 هکتار جو آبی و یک هزار و 700 هکتار جو دیم است.

تقوی بیان کرد: سال گذشته بیش از 30 هزار تن غلات در این شهرستان تولید شد که امسال پیش بینی می شود این میزان تولید به بیش از 45 هزار تن برسد.

وی یادآور شد: سال 93 حدود 10 هزار تن گندم از کشاورزان ملایر توسط دولت خریداری شد که امسال دولت برای خرید تضمینی یازده هزار و 500 ریال برای هر کیلوگرم گندم در نظر گرفته است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر در ادامه افزود: تاکنون در سطح پنج هزار و 650 هکتار از مزارع غلات ملایر، مبارزه با آفت سن گندم و شش هزار و هکتار مبارزه با علف های هرز انجام شد.

39 هزار هکتار از مزارع شهرستان ملایر زیر گشت گندم دیم و آبی و شش هزار و 500 هکتار زیر کشت جو آبی و دیم است.

شهرستان ملایر با دارا بودن 300 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار