مجموعه 2 جلدي كتاب‌هاي «شهر زيبا» با محوريت معرفي و تببين مفهوم هنرهاي شهري و راهكاري‌هاي بومي‌سازي در ايران به همت مؤسسه آفرينش‌هاي هنري «نشان شهر» منتشر ‌شد.
کد خبر: ۲۳۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 29 May 2016
محسن سراجي، مديرعامل موسسه آفرينش‌هاي هنري «نشان شهر»، با بيان اين مطلب به تابناك خراسان رضوی گفت: فضا‌هاي شهري به عنوان فضايي واسط ميان دنياي درون و بيرون ساكنين، امروزه نقشي بسيار تأثيرگذار در كيفيت زندگي شهروندان دارند و از همين رو شناخت جامع کاربردهاي فضاهاي شهري در حوزه‌هاي متفاوت و بهره‌گيري از تجربيات بين‌المللي و ديدگاه‌هاي کارشناسان و متخصصان مي‌توان مديران شهري را در در ارتقاء سطح زندگي شهروندان ياري نمايد.
 
كتاب دو جلدي «شهر زيبا» منتشر شد

وي افزود: مجموعه‌ کتـاب‌هاي «شهر زيبا» با نگاهي کاربردي به مقوله هنرهاي شهري مي‌پردازد و مي‌كوشد تا با بهره‌گیری از تجربيات هنرمندان داخلي و بين‌المللي فعال در عرصه هنرهاي شهري و همچنين بررسي ديدگاه‌ها و نظريات اساتيد دانشگاه‌ها علاوه بر ارائه تعاريف جامع پیرامون هنرهاي شهري، به تبيين اهداف و معرفی كاربرد‌ هنر شهري در زيباسازي‌ شهرها و جايگاه آن در ارتقاي سطح سلامت روحي و رضايت‌مندي شهروندان بپردازد.
 
مدير اجرايي شش دوره استقبال از بهار مشهد در ادامه با اشاره بر وجه تمایز کتاب‌هاي «شهر زيبا» با پژوهش‌هاي مشابه، تصريح كرد: تدوين کتاب‌هاي فوق، با هدف نگاه جامع به هنرهاي شهري و جايگاه آن در منظر شهـري، صورت پذيرفتـه است و با توجـه به سرفصل‌هاي اصلـي آن؛ تعـاريف مفهومي و پايه، پيشينه، عناصـر و معيارهاي اساسي طراحي در هنر شهري، كاربردها و گونه‌ها، بررسي و معرفي انواع متريال‌ها به تفكيك هر بخش، معرفي استانداردها، بررسي رويكر‌د‌هاي موضوعي، مزايا، معايب و آسيب‌شناسي، مخاطب‌شناسي و در نهايت پيشنهاد‌هاي كاربردي جهت بومي‌سازي در ايران، از جملـه کتـاب‌هاي مرجـع در زمينه هنرهاي شهري محسوب مي‌گردد.
 
سراجي در پايان خاطر نشان كرد: هدف از پرداختن به این مباحث، در مرحله اول آشنایی هنرمندان و مدیران شهری با تعاریف هنرهای کاربردی در شهر، در مرحله دوم خلق آثار بدیع هنر شهری با پشتوانه علمی و در نهایت تحقق ایده «شهر زیبا، زندگی زیباتر» می‌باشد.
 
همچنین اهم مباحث پرداخته شده در اين كتاب‌ها عبارت از مجسمه‌های دائم و موقت شهري، نقاشی دیواری، نورپردازی، تزئینات شهری، پارک‌هاي موضوعی، مبلمان شهری، تبلیغات محیطی، هنر دیجیتال، حصارسازی موقت و تنديس‌هاي سفالي است.
 
گفتني است عوامل اجرايي مجموعه كتاب‌هاي «شهر زيبا» که به اهتمام حسن محمودی منتشر شده متشكل از دبير علمي طرح (لادن اورنگي) و مشاور علمي طرح (دكتر سميه مهريزي‌ثاني) و طراحي گرافيك (آيدا علي‌بخش) بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار