مدیرکل ثبت احوال هرمزگان ضمن تاکید بر تلاش و برنامه ریزی به منظور افزایش کمی و کیفی جمعیت، گفت: در حال حاضر شیب ولادت و ازدواج در کشور کاهش و شیب فوت و طلاق افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۳۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 30 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی عسکری زاده در همایش پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت که با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن همایش های هتل هما بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها جمعیت سالمندان کشور در سال 1405 به 7.4 درصد و در سال 1425 به 18 درصد می‌رسد و این بدین معنی است که از هر پنج نفر تا آن سال،یک نفر در کشور سالمند خواهد بود.
 
وی افزود: اگر بخواهیم افزایش کمی با افزایش کیفی جمعیت همراه باشد، لازم است چشم‌انداز روشنی برای وضعیت آینده تازه متولد شده‌ها از بعد سرمایه انسانی و به طور ویژه در حوزه‌های آموزش،سلامت، بهداشت و رفاه وجود داشته باشد.
 
عسکری زاده با بیان اینکه باید به درستی چالش‌های جمعیتی کشور را احصا و رصد کرد، گفت: باید بررسی کنیم که چه فرصت‌هایی برای مواجه با این چالش ها در اختیار داریم و چگونه می‌توانیم پنجره جمعیتی موجود در کشور که یک فرصت طلایی محسوب می‌شود را به صورت درست و صحیح مدیریت کنیم.
 
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان خاطرنشان کرد: در کشورهای خارجی بخشی از مشکلات جمعیتی متاثر از سالمندی را با تکیه بر مهاجرت رفع کرده‌اند که این مولفه به دلیل شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی ایران، میسر نیست.
 
وی اضافه کرد: در ثبت احوال با بهره‌گیری از توان و ظرفیت کارشناسی موجود، و ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، زمینه تولید، تحلیل و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت به صورت مکان‌محور و تمامی سطوح جغرافیایی فراهم شده است.
 
عسکری‌زاده تاکید کرد: این امر به منزله برداشتن یک گام مهم در راستای دستیابی به تعالی و پیشرفت ملی است چرا که با این امکانات، آمار وقایع حیاتی به صورت منظم و مستمر و لحظه‌ای برای مسئولان و برنامه‌ریزان کشور قابل دسترس خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار