نایب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: کمک به آزادی زندانیان مالی کمک به حفظ انسجام اجتماعی و حفظ خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین کانون اجتماع است.
کد خبر: ۲۳۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 31 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، هومن رفیعی بندری صبح امروز در نشست اعضای شورای شهر بندرعباس با مسؤولین ستاد دیه استان هرمزگان اظهار داشت: زندانیان مالی فراوانی وجود دارند که به دلیل مشکلات اقتصادی و به خاطر مبالغ ناچیزی در زندان به‌سر می‌برند و خانواده‌های آنان از نعمت وجود سرپرست محروم‌ هستند.
 
وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان فرصت شایسته و خوبی است تا بتوانیم با یک همت دسته جمعی و با کمک‌های ناچیز مردمی نسبت به بازگرداندن این زندانیان به کانون خانواده‌شان اقدام کنیم تا در روزهای ماه پر فیض رمضان، خانواده‌های آنان در حسرت دیدن والدین‌شان نباشند.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه کمک به حفظ خانواده‌ها به عنوان کانونی‌ترین بستر اجتماع یک امر ضروری است، خاطرنشان ساخت: نبود والدین در یک خانواده موجب بروز آسیب‌های اجتماعی سختی می‌شود که برای جبران آن باید صدها برابر آن مبلغی که به دلیلش پدر یک خانواده در زندان به‌سر می‌برد، هزینه کنیم.
 
رفیعی گفت: به سهولت و تنها با اندک کمک از سوی مردم و برخی شرکت‌ها، دستگاه‌ها و اداراتی که قصد دارند افطاری‌هایی با صرف هزینه‌های قابل توجه انجام دهند، می‌توان هم به سنت حسنه افطاری دادن و اطعام روزه‌داران اقدام کرد و هم فرصتی برای آزادی زندانیان مالی برای بازگشت به آغوش خانواده‌شان فراهم آورد.
 
وی عنوان کرد: شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که گاهی افراد بدون آنکه حتی کوچکترین قصوری از آنها سر زده باشد و تنها در اثر یک حادثه گرفتار زندان‌ها می‌شوند و باید در این زمینه به یکدیگر کمک کنیم تا هم باری از دوش یک خانواده برداشته شود و هم فرصت بزرگ نیکوکاری را برای خودمان فراهم آوریم.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس از اداره‌کل دادگستری نیز برای حمایت از فعالیت‌های مردمی در این زمینه تقدیر کرد و اظهار داشت: جامعه با حرکت دسته‌جمعی و کمک به یکدیگر به سوی تعالی و پیشرفت حرکت می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار