مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان از نصب دوربین های پایش لحظه ای در محدوده تالاب های بین المللی استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 01 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مجید وفادار از اهمیت تالاب های ساحلی استان هرمزگان در حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست این استان خبر داد و گفت: در این خصوص اقداماتی از سوی دبیر خانه مدیریت زیست بومی تالاب استان هرمزگان صورت گرفته است.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اظهار داشت: در همین راستا تجهیز و استقرار دبیرخانه استانی مدیریت زیست بومی تالاب های استان انجام شده است.

وی ادامه داد: سومین کارگاه آموزی توانمندسازی و راهبرد مدیریت زیست بومی تالابهای کشور در جزیره قشم نیز توسط دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب استان هرمزگان برگزار شده است.

وی اذعان داشت: همچنین کارگاه آگاه سازی و حساس سازی جوامع محلی حاشیه تالاب بین المللی رودشور ومیناب با همکاری NGO ها طی دو سال گذشته و نیز سه کارگاه مشورتی تدیون برنامه مدیریت زیست بومی تالاب بین المللی رود شور و شیرین میناب طی سالهای 93 و 94 برگزار شده اند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان از تهیه و چاپ بروشور معرفی تالاب بین المللی رودشور و شیرین و میناب در سال گذشته خبر داد.

وی اذعان داشت: همچنین کتاب منطقه حفاظت شده حرای گابریک، جاسک شرقی غربی و کتابچه تالاب های بین المللی استان نیز چاپ شده است.

وفادار یادآور شد: پیشنهاد شده است تالاب حرای گابریک و جاسک شرقی غربی به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسند.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: از اقدامات موثر در راستای حفاظت از تالاب های هرمزگان، کاشت حرا و چندل با مشارکت جوامع محلی در محدوده تالاب های بین المللی رودگز و حرا بوده است.

وی در ادامه گفته های خود به نصب تابلو فلزی، بتونی و پنج مارک گذاری محدوده تالاب های بین المللی استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این اقدام در حفاظت هر چه بیشتر این مناطق بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان اذعان داشت: همچنین تعداد هفت پروژه تحقیقاتی در خصوص تالاب های استان انجام شده است.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان از نصب دوربین های پایش آن لاین در محدوده تالاب های بین المللی استان هرمزگان خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش جامعه محلی در راستای حفاظت از محیط زیست تالاب ها، گفت: در همین جهت گردش علمی – آموزشی با عنوان " دوستی کودک و جانوران " ویژه کودکان 9 تا 10 سال در خورآذینی روستای کناری از توابع سیریک برگزار شده است.

پایش لاک پشت های پوزه عقابی تا اواسط تیر ماه ادامه دارد

وفادار در ادامه  به پایش لاک پشت های پوزه عقابی از اواخر اسفند ماه در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این پایش در جزیره قشم با مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم و در کیش نیز توسط بخش محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش در حال انجام است.

مدیر کل اداره محیط زیست استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: همچنین پایش لاک پشت های پوزه عقابی در جزایر لاوان و هنگام نیز در حال انجام است.

به گفته وی، طی این پایش، تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی مورد بررسی قرار می گیرد و لاک پشت هایی که برای تخم گذاشتن به ساحل می آیند، تگ گذاری و رهاسازی می شوند.

وی یادآور شد: پروژه پایش لاک پشت های پوزه عقابی تا اواسط تیرماه همچون سالهای گذشته ادامه خواهد داشت و سپس گزارش کاملی از وضعیت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی در سال جاری و مقایسه آن با آمار سال گذشته خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار