مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه های بیست وهفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: پیش بینی کردیم تا امسال نیز همچون سال های گذشته پردیس های 6 گانه در پهنه های اطراف حرم مطهر برپا و امکان بهره مندی شهروندان از امکانات فرهنگی فراهم شود.
کد خبر: ۲۳۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 01 June 2016
عبادالله رمضانی با اشاره به اهداف برگزاری ویژه برنامه های بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: تحکیم میثاق با امام راحل، تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، معرفی سیره عملی و تبیین اندیشه های والای امام (ره)، تعمیق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقدام و عمل و نمایش تعهد و اراده بزرگ ملت از مهم ترین اهداف ویژه برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مناطق 22گانه است.

وی با بیان اینکه شعار ویژه برنامه های ستاد ارتحال امام خمینی (ره)، امسال "امام دل ها" است و تمامی اقدامات فرهنگی و تبلغی با شعار مذکور انجام می شود، افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته تمامی برنامه ها در 4 ساحت فضای عمومی شهر تهران، جماران، شهرری و حرم مطهر امام راحل (ره) برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران طراحی پرتابل ها، عرشه ها و سایر ظرفیت های تبلیغی با محوریت جملات و اشعار شایسته از تاریخ 7 تا 15 خردادماه را از جمله برنامه های امسال معرفی کرد و گفت: قرار است تا امسال با برگزاری محافل فرهنگی، ادبی، آموزشی با محوریت تبیین اندیشه های والای حضرت امام خمینی (ره)، برپایی نمایشگاه های هنری، نمایش فیلم های مستند و فیلم های کوتاه با محوریت ابعاد شخصیتی امام (ره) شهروندان را هر چه بیشتر با رهنمودها و سیره امام راحل (ره) آشنا کنیم.

رمضانی افزود: همچنین در نظر داریم تا با مشارکت سازمان های مردم نهاد و برگزاری حلقه های فکری تاثیر قیام 15 خرداد بر فرایند پیروزی انقلاب اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

برگزاری همایش راه جلوگیری از تحریف عقاید امام خمینی (ره)

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سمینار یک روزه راه جلوگیری از تحریف عقاید امام (ره)، اظهار داشت: این سمینار با هدف بازخوانی هفت اصل منظومه فکری امام خمینی (ره) از منظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) طی روزهای آتی در ایوان شمس برگزار خواهد شد. در همین راستا قرار است تا در روزهای 14 و 15 خرداد نشست های معرفتی با محوریت گفتمان، حول محور اندیشه های معمار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور متناوب با حضور دانشجویان و دانشگاهیان در محافل فرهنگی و اجتماعی برگزار شود.

به گفته مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران، برنامه ریزی های لازم برای برگزاری نمایشگاه عکس، کتاب، فیلم، نقاشی کودکان، عکس یادگاری، مسابقات قرآنی، فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر پاسخگویی به سوالات تمامی آحاد جامعه اعم از زنان و مردان، کودکان و نوجوانان در پردیس های 6 گانه صورت گرفته است.

برپایی پردیس های 6 گانه در پهنه های اطراف حرم مطهر

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش به برپایی پردیس های فرهنگی برای معرفی جنبه های مهم زندگی و اندیشه امام راحل (ره) پرداخت و گفت: امسال نیز ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در شهرداری تهران تصمیم بر آن دارد تا با برپایی پردیس امام انقلاب با محوریت دفاع از مستضعفان و استکبارستیزی مردم عراق، سوریه و یمن در مناطق 8، 3،4 و 21 اندیشه های حضرت امام (ره) در این خصوص را مطرح کنند. همچنین قرار است تا پردیس امام شهدا در مناطق 7، 12، 13 و 14 با محوریت جاهلیت مدرن، امام خانواده با موضوع مقاومت اسلامی در مناطق 2، 5، 15 و 19 و امام امت با موضوع آرمان قدس شریف در مناطق 6، 10، 11 و 16 برپا شوند.

وی افزود: پردیس های امام نظم و امام روح الله نیز هر کدام با ترویج مفاهیمی چون جنگ نرم و مدافعان حرم میزبان شهروندان در پهنه شهر آفتاب برپا خواهند شد.

برپایی فرهنگسرای موضوعی در پهنه شهر آفتاب

مدیرکل فرهنگی شهردای تهران با بیان اینکه امسال نیز همچون سال های گذشته محصولات فرهنگی در قالب کتاب، دفترچه، بروشور و ... در میان زائرین توزیع می شود، تصریح کرد: پیش بینی شده تا همزمان با بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) 700 غرفه و ایستگاه فرهنگی از غروب 13 خردادماه آغاز به کار نموده و 14 خردادماه نیز از ساعت 9 صبح تا نماز ظهر و عصر به فعالیت خود ادامه می دهند.

رمضانی ادامه داد: همچنین به مناسبت سالروز ارتحال امام (ره) سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با راه اندازی فرهنگسرای موضوعی در پهنه شهر آفتاب درصدد ارائه خدمات فرهنگی به علاقه مندان است.

وی در پایان به برگزاری مسابقه ارسال عکس سلفی من و امام اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری امسال توجه ویژه ای به فضای مجازی دارد. بر این اساس، شهروندان می توانند با ارسال عکس های سلفی در قالب من و امام در مسابقه عکس شرکت کنند و بازتاب آن را در صفحه و کانال ویژه در شبکه های اجتماعی از قبیل تلگرام، اینستاگرام و ... مشاهده کنند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار