احمد مرادی:
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار هرمزگان باید یک سال پیش می‌رفت، اما ماند تا مردم این مشکلات را ببینند. اگر استانداری قوی داشته باشیم، مدیرانش هم قوی خواهند بود.
کد خبر: ۲۳۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ 01 June 2016

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از فارس، احمد مرادی ظهر امروز در نشست خبری مشترک با حسین هاشمی دیگر نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطالبه‌گری نیاز جدی استان هرمزگان است و باید مسئولین در برابر انتظارات و خواسته‌های مردم پاسخگو باشند.

وی افزود: هرمزگان بیدار به معنای تقویت مطالبه‌گری در میان اقشار مختلف جامعه و احساس مسئولیت در برابر جامعه است و ما نمایندگان استان نیز همگام و همراه با یکدیگر به دنبال تحقق خواسته‌های مردم هستیم و همدلی و همگرایی در این زمینه میان نمایندگان استان کم‌نظیر است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر کدام از ما نمایندگان استان هرمزگان استقلال رای داریم اما بر سر مطالبات استان همدل و همگرا بوده و تلاش می‌کنیم تا در میر توسعه استان هرمزگان و حفظ منافع مردم گام برداریم.

مرادی خاطرنشان کرد: در مورد انتخابات غرب استان هرمزگان که دغدغه مردم این منطقه و دغدغه همه مردم استان است نیز معتقدم که حق مردم است که بدانند علت ابطال انتخابات چه بوده است.

وی با بیان این که شخصیت آقای زمزم‌نژاد موجه است و امام جمعه بندرلنگه و بسیاری از شوراها و مردم این منطقه وی را تائید می‌کنند، افزود: مردم ما با شعور و تعصب به انقلاب اسلامی و نظام وارد عرصه انتخابات شدند و رای دادند و بنابراین حق است که مردم دلیل ابطال انتخابات گفته شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دور روند انتخابات ممکن ست ایرادات و اشکالات سهوی وجود داشته باشد لذا بنده درخواست کردم که بازنگری مجددی صورت بگیرد تا اگر احتمالا حقی از کسی ضایع شده به وی بازگردد.

* هرمزگان به مدیری توانمند نیاز دارد

مرادی در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سوالی در خصوص نظرش درباره عملکرد استاندار فعلی استان هرمزگان بیان کرد: هرمزگان باید یک مدیر توانمند داشته باشد و یک مدیر توانمند است که می‌تواند از مدیران توانمند دیگر در دستگاه‌ها و مناصب مختلف استفاده کند.

وی تأکید کرد: حرف ما این است که اگر در یک استانی نیروهای توانمند و متعهد برای در دست گرفتن مناصب وجود دارد، نباید از خارج از استان مدیران عالی منصوب شوند. وقتی در درون استان نیروهایی در تراز مدیرکل و وزیر وجود دارد، هیچ عقل و تدبیری نمی‌تواند بگوید که از جای دیگر نیرو بیاوریم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیر عالی استان هرمزگان ضعیف است.من استانداران قوی زیادی دیده‌ام که با پیگیری و دلسوزی همه جانبه مشکلات را حل می‌کنند. بر اساس ساز و کاری که در دولت وجود دارد اگر استانداری در انتصاب یک مدیر با وزیر مربوطه دچار اختلافی شود، مرجع رفع اختلاف معاون اول رئیس جمهور است. اگر مدیرانی در استان بدون هماهنگی با استاندار منصوب شوند و استاندار بگوید خبر نداشتم، حرف مفتی زده است.

مرادی اضافه کرد: استاندار باید شفاف اظهار نظر کند.

* استاندار هرمزگان باید یک سال پیش می‌رفت

وی بیان کرد: استاندار هرمزگان باید یک سال پیش می‌رفت؛ متأسفانه ماند تا مردم این مشکلات را ببینند. اگر استانداری قوی داشته باشیم، مدیرانش هم قوی خواهند بود.

مرادی تصریح کرد: ما به عنوان نماینده مردم قسم خورده‌ایم که پاسدار منافع مردم و کشور باشیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنده نیروی وزارت کشور هستم و با استانداران بسیاری کار کرده‌ام. والله این استاندار خوبی برای هرمزگان نیست.

مرادی خاطرنشان کرد: وقتی وزارت کشور به این جمع‌بندی رسیده که استاندار هرمزگان ضعیف است چرا باید بر ماندن وی تاکید داشته باشیم؟  ما اگر استاندار بومی داشته باشیم لااقل مسائل در زمینه‌های مختلف با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود اما در زمان عزیزی استاندار سابق هرمزگان هم مشکلاتی از همین جنس وجود داشت.

وی به موضوع جدایی بخش‌های از پارسیان اشاره کرد و افزود: در ماجرای پارسیان هم به بنده به عنوان فرماندار بندرعباس فشارهای زیادی وارد کردند و بارها مرا به خاطر همراهی با مردم مورد بازخواست قرار دادند.

* رفتار خریدار آلومینیوم هرمزگان نوعی باج‌خواهی است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از اظهارات استاندار هرمزگان در دفاع از خریدار و مالک آلومینیوم هرمزگان اظهار داشت: اگر استانداری بومی در استان داشتیم تصمیم درستی اتخاذ می‌شد. من از مصاحبه استاندار ناراحت شدم که گفته بود خریدار آلومینیوم بیشترین همکاری را داشته است. کدام همکاری؟!

مرادی عنوان کرد: خریدار آلومینیوم گفته که باید امتیازی برای من از سازمان خصوصی‌سازی بگیرید. این باج‌خواهی است و همکاری نیست.

وی اضافه کرد: بنده به دنبال دعوا و درگیری در فضای استان نیستیم اما باید از منافع مردم حمایت کرد.

این نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استاندار هرمزگان می‌گوید که بیشترین استفاده از نیروهای بومی را داشته است. کدام نیروی بومی؟ چند درصد مدیران استان هرمزگان بومی هستند؟

مرادی همین طور در پاسخ به سوالی که آیا مهدی جهانگیری را بومی می‌دانید نیز گفت: بنده آقای مهدی جهانگیری را بومی نمی‌دانم.

* با قهر کردن کاری درست نمی‌شود

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که ارزیابی از عملکرد هر مدیری را باید پس از 6 ماه از انتصابش آغاز کرد، گفت: در شاخص آموزش و پرورش در استان هرمزگان که شاهد بودیم استاندار هرمزگان بیش از 9 ماه با مدیرکل آموزش و پرورش قهر بود و یک سال تحصیلی با این مسائل گذشت!

مرادی افزود: یک سال است که استاندار با مدیر بهداشت و درمان استان نیز قهر است و حتی او را به جلسات استانداری نیز راه نمی‌دادند. در حوزه ورزش نیز مردم ما وضعیت فوتبال را ببینند که هر سه تیم شاخص فوتبال استان یعنی شهرداری، آلومنیوم و آذرخش چه وضعیتی دارند.

وی ادامه داد: در شاخص مشکلات روستاها و اشتغال و ... هم وضعیت مناسبی را شاهد نیستیم.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: بنده اگر به عنوان نماینده مردم حرفی می‌زنیم به خاطر مسائل شخصی نیست. ما قسم خورده‌ایم که برای منافع مردم سکوت نکنیم و از حق آنان دفاع کنیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده به عنوان یک هرمزگان دست آقای مقتدایی را که در دوره‌ای استاندار هرمزگان بودند، می‌بوسم. کار و توان، سرکشی مستمر او به مناطق روستایی و پیگیری مشکلات مردم از ناحیه او کم‌نظیر بود.

* کمیسیون شوراها را برای خدمت به مردم در مجلس انتخاب کرده‌ام

مرادی در بخش پایانی این نشست خبری گفت: بنده با توجه به سوابق و تحصیلاتم، کمیسیون شوراها و امور داخلی را در مجلس دهم برای عضویت انتخاب کرده‌ام.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار