مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اختیارات این وزارتخانه در منطقه آزاد ارس به مدیرعامل آن واگذار می شود.
کد خبر: ۲۳۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 02 June 2016
به گزارش تابناک تبریز از سازمان منطقه آزاد ارس، محمد مهدی احمدی در جلسه ای با مدیر عامل ارس گفت: فرایندهای لازم برای اجرای قانون تفویض اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به زودی انجام می شود و فعالیت های این حوزه در قالب 'مدیریت ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی' در منطقه آزاد ارس انجام می شود.

وی گفت: کارهای کارشناسی صورت گرفته در ارس بخش اعظم فعالیت های وزارت ارشاد را پوشش داده است که بیانگر تسلط این سازمان بر فعالیت های حوزه فرهنگ و ارشاد است.
احمدی گفت: هدف وزارت ارشاد از تفویض اختیارات در راستای سیاست های کلان این وزارت خانه است که منطبق بر سیاست های فرهنگی نظام می باشد.
وی اظهار کرد: تفویض اختیارات این وزارت خانه به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم موجب توسعه و تحول در فعالیت های مربوطه شد و با عملکرد و برنامه ریزی های انجام شده در ارس هم شاهد تحولات خوب و ثمربخش در این منطقه خواهیم بود.
در این جلسه محسن خادم عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور گفت: بر اساس این قانون مدیران سازمان‌های مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه محسوب می‌شوند که موضوعی مهم برای تسریع در اجرای اهداف توسعه ای است.
وی کاهش بروکراسی اداری، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و مزایای قانونی منطقه به سرمایه گذاران را از مزیت های مهم تفویض اختیار به مدیران مناطق آزاد اعلام کرد و با تاکید بر لزوم اجرای این قانون توسط تمامی وزارت خانه های مشخص شده در قانون گفت: ثمره تفویض اختیارات وزارت خانه ها در ارس مشهود است.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال در حوزه میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت سرمایه گذاری های بزرگی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس صورت گرفته و ادامه دارد.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت در 140 کیلومتری شمال تبریز در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار