حمام قلعه از طریق صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی کشور به سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی واگذار شده است.
کد خبر: ۲۴۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 04 June 2016
حمام قلعه از طریق صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی کشور به سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی واگذار شده است.

به گزارش  فارس، «حمام قلعه» یکی از حمام‌های تاریخی شهرستان همدان است که معماری ایرانی ـ اسلامی آن بسیار جذاب است.

این حمام قدیمی با قرار گرفتن در یکی از محله‌های قدیمی و اصیل همدان به نام «محله قلعه» یا «قاشق تراشان» در خیابان شریعتی میزبان بسیاری از گردشگران است.

در چندین سال گذشته این حمام قدیمی با مرمت و بازسازی تبدیل به سفره‌خانه سنتی شد و بهره‌برداری از آن به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

اما پس از چند سال این حمام به صورت موزه مردم شناسی و سفره‌خانه سنتی با غذاهای سنتی همدان به یکی از نقاط بازدید گردشگری تبدیل شده بود، با انصراف سرمایه‌گذار بخش خصوصی تعطیل شد.

با توجه به اینکه مردم همدان و گردشگران از قدمت این حمام، موزه و سفره‌خانه سنتی آن بسیار شنیده بودند با هر بار مراجعه با در بسته مواجه شدند اما گویا این حمام مجدد به روزهای اوج خود بازمی‌گردد.

بر این اساس معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: حمام قلعه از طریق صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی کشور به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

علی خاکسار با بیان اینکه این حمام تاریخی از سوی سرمایه‌گذار سفره‌خانه سنتی می‌شود، گفت: چند سال با انصراف مدیر قبلی این حمام، این مکان تعطیل شد اما به زودی این حمام قدیمی بازگشایی خواهد شد.

وی به زمان قطعی بازگشایی این حمام اشاره نکرد و افزود: پس از عقد قرارداد سرمایه‌گذار و اخذ مجوز کار شروع می‌شود و ادامه کار با خود سرمایه‌گذار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان در خصوص اینکه می‌توان تابستان منتظر فعالیت این حمام تاریخی بود، افزود: به طور حتم برای تابستان آماده می‌شود زیرا هدف سرمایه‌گذار نیز همین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار