نماينده مردم بندرعباس، قشم، حاجي آباد، بندرخمير و ابوموسي در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اینکه صنعت فولاد، از صنایع خاص و ويژه است، گفت: استان هرمزگان، یکی از بهترین مناطق برای توسعه صنعت فولاد در کشور است.
کد خبر: ۲۴۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 05 June 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، حسين هاشمي تختي در دیدار با مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اهميت و جايگاه صنعت فولاد گفت: صنعت فولاد به دليل تاثير زيادي كه بر روي توسعه صنعتي كشوردارد صنعت مادر است و  به همين دليل مهمترين و استراتژيکترين کالاي صنعتي در جهان محسوب مي گردد به طوري که ميزان توليد و مصرف آن نشاندهنده پيشرفت کشورهاست و به همين دليل يکي از اولين جاهايي که براي بازديد انتخاب نمودم فولادهرمزگان است.  
 
وي اظهار داشت: صنعت فولاد يکي از پايه هاي مهم کشور است و مصرف سرانه فولاد به عنوان شاخص ارزيابي صنعتي بودن يک کشور محسوب مي شود که  سرمايه گذاري و رشد صنعت فولاد در کشور، اقتصادي و منطقي به نظر مي آيد؛ مشروط بر اينکه محل احداث، فرايند توليد، تأمين منابع طبيعي و انرژي و مديريت پروژه صحيح انتخاب شده باشد که يکي از بهترين مناطق در کشور براي توسعه صنعت فولاد، استان هرمزگان است آن هم به دليل منابع خدادادي و  شرايط محيطي که در اين استان فراهم است. 
 
نماینده مردم در مجلس دهم  بيان داشت:  اين صنعت در کشور ما از اهميت بالايي برخوردار است و بخشهاي مهم توليدي صنعت فولاد نقش مهمي را در اقتصاد کشور ايفا مي کنند؛ در حال حاضر هرمزگان به عنوان يکي از قطب هاي توليد فولاد از جايگاه ويژهاي در کشور برخوردار است و از این رو نياز است جايگاه اين صنعت در سطوح مختلف و با نگاهي ويژه و اصولي بيش از پيش توسعه يابد.

هاشمي تختي افزود: با تلاش و همدلي کليه مديران و پرسنل زحمتکش فولاد هرمزگان، مسئولان استاني و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بايد به پيشرفت اين صنعت مهم در استان کمک کرد تا توليد محصولات استراتژيک در يک کشور، در  مسير کاهش وابستگي به واردات از ساير کشور ها، سياستي است که همواره کشورها را در مسير توسعه با شتاب بيشتري جلو مي برد و صنعت فولاد در اين مقوله از جايگاه ويژهاي برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه صنعت نقش مهمي در رشد اقتصادي، اشتغال، رفاه عمومي، ارزش افزوده و ... در جامعه دارد که با تمام توان از فولاد هرمزگان حمايت مي کنيم، گفت: فولاد يک صنعت استراتژيک است و مي تواند در اقتصاد هر کشوري تأثيرگذار باشد بر اين اساس نياز مبرمي به حمايت هاي همه جانبه دارد.
 
هاشمي تختی  ضمن اعلام حمايت خود از صنعت فولادهرمزگان افزود: پيگير مشکلات و موانع موجود در مسير بنگاههاي صنعتي براي حصول نتيجه از مجاري قانوني و تريبون مجلس و حتي در صورت لزوم طرح آن ها در فرايند قانونگذاري خواهيم بود.
 
وي با قدرداني از تلاش هاي صورت گرفته در شرکت فولادهرمزگان، به ويژه اجراي طرح هاي توسعه افزود: اين مجموعه عظيم صنعتي به عنوان يک مزيت مهم براي استان هرمزگان و حتي کشور بايد تقويت شود و شرايطي فراهم شود که در بازارهاي بين المللي بيش از پيش موثر باشد.
 
مديرعامل فولادهرمزگان در جريان اين ديدار با قدرداني از حضور نماينده مردم در فولادهرمزگان و تشريح فعاليتها و موفقيتهاي اين شرکت، گفت: موضوع توليد و حل مشکلات صنعت گران بايد در اولويت هاي اساسي مجلس قرار گيرد تا از موقعيت پسابرجام بتوان به نحواحسن بهره برد.
 
مهندس امير مسعود هراتيان با اشاره به لازمه تحقق «اقتصاد مقاومتي» مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب، افزود: رونق توليد داخلي و استفاده از ظرفيت هاي دروني کشور  و استفاده هرچه بهتر از توان صنعت گران داخلي از برنامه هاي اين شرکت است.
 
وي به آغاز عمليات اجرايي قرارداد توسعه فولادهرمزگان از 1.5 به 3 ميليون تن اشاره و عنوان کرد: در اين رابطه تا کنون جلسات فني و اقتصادي با کارشناسان طرف خارجي و شرکتهاي داخلي برگزار شده و در اين مسير انتقال دانش از اهداف است
 
وي ابراز امیدواری کرد که با شروع فعاليت مجلس دهم و گسترش ارتباطات بين لمللي کشور که در دوران پسابرجام بوجود آمده، شاهد تعميق ارتباطات مجلس و بنگاههاي بزرگ صنعتي باشيم تا حداکثر استفاده را براي سرعت بخشيدن مسير توسعه و پيشرفت ايران را فراهم سازيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار