هموطنان شیعه و سنی هرمزگان با برگزاری آیین های ویژه به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند .
کد خبر: ۲۴۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 05 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت : مومنان هرمزگانی در شهر ها ، بنادر و جزایر هرمزگان در استقبال از ماه مبارک رمضان روزهای آخر ماه شعبان را روزه می‌گیرند.

محسن ضیایی افزود :  زنان هرمزگانی در برگزاری آیین‌های پیش  ازماه مبارک رمضان نقش کلیدی دارند به همین منظور به مساجد محله یا روستای خود می‌روند تا  این مکانهای مقدس  را برای ورود به ماه میهمانی خدا آماده کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود : پس از نظافت مساجد زنان با روشن کردن مشک و دود دادن ماده‌ی به نام سوچکی مساجد را خوشبو می کنند .

محسن ضیایی افزود : در برخی مناطق استان بانوان با جمع آوری فرش ها خانه های خود و بردن آنها به رودخانه وشتشوی فرش ها ، با خانه تکانی کامل به استقبال ماه مبارک رمضان می روند.

وی گفت : خانواده ها در هرمزگان از هفته ها قبل خرید مایحتاج و کالاهای ضروری را آغاز می کنند تا در این ماه به نحو مطلوب از مهمانان پذیرایی کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود : توجه خاص به تلاوت قرآن کریم  یکی دیگر از آداب مرسوم در میان مردم  هرمزگان در ماه مبارک رمضان است .

 این روز ها مساجد و مکتب خانه های برای ختم قرآن و  اقامه نماز های گروهی آماده شده اند و علما شیعه وسنی  نیز همواره برخواندن نماز جماعت و تلاوت  لام الله مجید در ماه مبارک رمضان تاکید می کنند .

مردم هرمزگان ماه رمضان را ماه برکت می‌نامند و معتقدند منشاء هر نوع درآمد و افزایش رزق و روزی یک سال در ماه  مبارک رمضان رقم می‌خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار