کد خبر: ۲۴۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 05 June 2016
به گزارش ایرنا گرم شدن هوا آن هم تا حد 49 درجه سانتیگراد در برخی روزها، بسیاری از جوانان و نوجوانان را به سمت رودخانه ها و انهار کشانده تا برای فرار از این گرما لحظاتی را به شنا کردن بپردازند اما غافل از اینکه در بستر بیشتر رودخانه ها و انهار منطقه در چند سال گذشته چاههای متعددی حفر شده است.
برخی افراد نیز بدون آشنایی به فن شنا وارد رودخانه ها می شوند که پس از گرفتار شدن در گل و لای کف رودخانه درخواست کمک می کنند که بعضا بقیه افراد همراه یا اعضای خانواده بدون آشنایی به فنون شنا و غریق نجات برای نجات وی به داخل آب می پرند که خود نیز گرفتار می شوند.
یکی از شهروندان سیستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم منطقه در تابستان برای تفریح و گذراندن اوقات تعطیلی پایان هفته معمولا به حاشیه رودخانه های شمال استان می روند.
محمد پیری افزود: متاسفانه مشاهده می شود بیشتر افراد بدون توجه به هشدارهای داده شده در زمینه احتمال غرق شدن در روخانه، بی گدار به آب می زنند و در چشم بر هم زدنی جان خود را از دست می دهند.
یکی از شهروندان زهک به خبرنگار ایرنا گفت: هوای گرم جوانان منطقه را به سوی شنا کردن در آبهای رودخانه می کشاند درصورتی افراد باید از انجام این کار جدا اجتناب کنند.
محمود رضا میر افزود: کشاورزان منطقه در سالهای متعدد خشکسالی اقدام به حفر چاه کرده اند که با جاری شدن آب در رودخانه ها و انهار بسیاری از مردم بی اطلاع از وجود این چاهها برای شنا کردن وارد آب می شوند.
وی افزود: معمولا چاه های حفر شده دارای عمق دو تا سه یا چهار متر است و مهمتر این که کف رودخانه ها و انهار مملو از گل و لای آن هم گل رس (مَلٍّ) است که حرکت را بشدت دشوار می کند.
میر تصریح کرد: بیشتر افرادی که دچار حادثه غرق شدن در این رودخانه ها می شوند جوانانی هستند که بدون فراگیری فنون شنا وارد آب شده و در همان دقایق اولیه غرق می شوند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه حوالی ظهر دیروز /شنبه/ سه جوان در روخانه نهراب سیستان غرق شدند که جسد یکی از آنان بلافاصله از آب کشیده شد اما جسد 2 نفر دیگر به دلیل فرو رفتن در چاههای کف رودخانه با تلاش چند ساعته غواصان این جمعیت بدست آمد.
حسن مصفا افزود: شنا در رودخانه های منطقه به دلیل وجود چاههای حفر شده در گذشته بسیار خطرناک است اما با وجود هشدارهای داده شده متاسفانه افراد بدون توجه به این هشدارها وارد رودخانه ها شده و جان خود را از دست می دهند.
وی تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون بر اساس برخی منابع معتبر هفت نفر در سیستان بر اثر غرق شدگی در رودخانه ها جان خود را از دست داده اند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
جاری شدن آب در رودخانه هیرمند ناشی از بارندگی در آنسوی مرز پس از سالها خشکسالی سبب شادمانی مردم سیستان شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار