يک روزنامه انگليسي در واکنش به حذف ائتلاف عربي از فهرست سياه سازمان ملل متحد، نوشت اين سازمان با اين اقدام به عربستان سعودي براي کشتار کودکان و بمباران مدارس و بيمارستان‌ها در يمن کارت رايگان اعطا کرد.
کد خبر: ۲۴۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 10 June 2016
يک روزنامه انگليسي در واکنش به حذف ائتلاف عربي از فهرست سياه سازمان ملل متحد، نوشت اين سازمان با اين اقدام به عربستان سعودي براي کشتار کودکان و بمباران مدارس و بيمارستان‌ها در يمن کارت رايگان اعطا کرد.

سازمان ملل متحد اخيراً در گزارشي، ائتلاف عربي به رهبري عربستان سعودي را به دليل کشتار بيش از 60 درصد از کودکان يمني در فهرست سياه قرار داده بود. تنها 3 روز پس از انتشار اين گزارش، دبيرکل سازمان ملل تحت فشارها و تهديدهاي سعودي‌ها و حاميان منطقه‌اي آنها، نام ائتلاف سعودي از اين فهرست خارج شد.

در همين راستا، روزنامه انگليسي گاردين، روز پنجشنبه در مقاله‌اي نوشت: سازمان ملل متحد کارت رايگان به عربستان سعودي براي بمباران مدارس و بيمارستان‌ها در يمن دارد. سازمان ملل به باشگاهي براي ثروتمندان و قدرتمندان تبديل شده است؛ اين سازمان در حالي‌که گروه‌هاي شبه‎نظامي را متهم مي‌کند ولي بر جنايات جنگي، که اعضاي آن مرتکب شده‎اند، سرپوش مي‌گذارد.

اين روزنامه انگليسي خاطرنشان کرد: سازمان ملل با خارج کردن سعودي‌ها از فهرست سياه مربوط به کشتار کودکان و ناقص کردن آنها در يمن، به ضعيف‌ترين مردم روي کره زمين خيانت کرد.

گاردين تصريح کرد: پنجشنبه هفته گذشته، «بان کي‌مون» دبيرکل سازمان ملل عنوان داشت که عربستان سعودي مسئول قتل کودکان، بمباران مدارس و بيمارستان‌ها در يمن است. از اين‌رو، عربستان‌ سعودي و ائتلافِ به رهبري آن را در رده گروه‌هاي مشکوک مانند داعش، طالبان، الشباب و القاعده قرار داد.

گاردين در ادامه نوشت: بامداد دوشنبه، نام عربستان از اين فهرست حذف شد و بدين ترتيب سازمان ملل تا حد زيادي اعتبار خود را از دست داد و به ضعيف‌ترين مردم جهان خيانت کرد. توجيه اين تغيير ناگهاني بسيار دشوار است به اين دليل که، ائتلافِ به رهبري عربستان سعودي مناطق غيرنظامي در شهرک‌ها و شهرهاي شمال يمن را بمباران مي‌کند.

اين روزنامه متذکر شد: تصميم‌گيرندگان در سازمان ملل متوجه شده‌اند که ائتلاف مسئول مستقيم کشتار 60 درصد از کودکان در جريان جنگ يک سال اخير در يمن است. با وجود اين و به‌رغم مدارک و شواهد، به نظر مي‌رسد سعودي‌ها کارت رايگاني براي کشتن غيرنظاميان و بمباران مدارس و بيمارستان‌ها در يمن دريافت کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار