رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت : کشاورزان و تولید کنندگان استان باید با تغییر الگوی کشت، جلوی بحران را گرفته و خطر بی آبی در استان را مهار کنند.
کد خبر: ۲۴۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶ 11 June 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدجمال سجادی‏‏‌پور ظهار کرد: کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه وگل خانه ای وآن هم با روش آبیاری نوین از آفت آبهای زیر زمینی جلوگیری کنند.

وی بابیان اینکه تلاش به سمت کشت‌های محصولات کم آب‌خواه و بهره‌وری بالا در دستور کار جهادکشاورزی قرار دارد افزود: محصولات کم آبخواه در استان همچون گیاهان دارویی با20گونه که با آب شور وشیرین تولید میشوند و همچنین محصولات گل خانه ای با سطح زیر کشت یکهزارو250 هکتار رونق بسیارخوبی دارد.
سجادی پور ادامه داد: از این میزان سطح زیرکشت سالانه 360 هزار تن محصولات گلخانه‏‏ای که غالبا خیار سبز است تولید وعلاوه بر نیاز بازارهای داخلی به کشورهای روسیه و عراق صادر می‌شود .
این مسوول با تاکید بر اینکه بازار خیارسبز گلخانه ‏‏ای در استان رونق خاصی دارد اضافه کرد: متقاضیان می توانند برای اجرای این طرح با دریافت تسهیلات لازم به جهادکشاوری استان یزد مراجعه کنند.
سالانه از سطح 158 هزار و 565 هکتار زمینهای قابل کشت در استان یزد بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار