رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: سالانه یک میلیون و 144 تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
کد خبر: ۲۴۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 13 June 2016
به گزارش تابناک یزد،سید جمال سجادی پور افزود: از این میزان 530 هزار تن محصولات زراعی و مابقی باغی و گلخانه ای است.
وی اظهار کرد: همچنین از 118 هزار هکتار اراضی قابل کشت 38 هزار و 600 هکتار آن معادل 33 درصد محصولات زارعی و مابقی محصولات باغی است.
سجادی پور مجموع سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان در چند سال اخیر را 130 هزار هکتار بیان کرد و گفت: به علت خشکسالی مداوم این رقم به 118 هزار هکتار رسید و این پدیده خسارتهای زیادی را به بخش کشاورزی استان وارد کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه استان یزد بعنوان یک استان باغبانی در کشور معروف است گفت: 66 درصد سطح اراضی قابل کشت استان به محصولات باغی اختصاص دارد و این استان در تولید محصولات پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور را دارد.
*** تولید سالانه 380 هزار تن محصولات گلخانه ای در استان
سجادی پور سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای استان را یکهزار و 320 هکتار بیان کرد و گفت: سالانه 380 هزار تن این نوع محصولات به ارزش یکهزار و 580 میلیارد تومان در استان تولید می شود.
وی توسعه کشت های گلخانه ای و متنوع بودن انها را از اولویت های اصلی این سازمان بیان کرد و افزود: اکنون خیار سبز، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای ، بادمجان و تعدادی سبزیجات در این استان بصورت گلخانه ای تولید می شود.
*** تولید 315هزار تن محصولات دامی در استان
رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد مجموع تولیدات دام و طیور استان را 315 هزارتن بیان کرد و گفت: این رقم نشان از این است که این خطه در زمینه کشاورزی و محصولات دامی با توجه به کمبود منابع آبی از پتانسیل بالایی برخوردار است.
وی تولید سالانه گوشت قرمز در استان را سالانه 13 هزار تن اعلام و اظهار کرد: در این بخش هنوز نیاز به سرمایه گذاری دارد زیرا سرانه مصرف گوشت قرمز این خطه 24 کیلوگرم است و 40 درصد گوشت مصرفی استان وارداتی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد در ادامه میزان تولید گوشت مرغ استان را 52 هزارتن بیان کرد و گفت: 55 درصد گوشت مرغ استان به خارج از استان صادر می شود و در این زمینه این خطه با توجه به سرانه جمیعتی نسبت به تولید در جایگاه نخست قرار دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد اظهار کرد: همچنین این خطه در زمینه تولید گوشت کبک و بلدرچین رتبه اول کشور را دارد.
*** اختصاص 154 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رییس جمهوری به استان
سجادی پور با اشاره به 154 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رییس جمهوری به استان به بخش کشاورزی گفت: 128 میلیارد تومان از این میزان به آبیاری های نوین اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه این اعتبار بسیار خوبی برای بخش کشاورزی است اظهار کرد: افزایش بهره وری از منابع آبی از رویکردهای اصلی این سازمان است.
وی در ادامه با اشاره به مصرف سموم در محصولات گلخانه ای استان تصریح کرد: 65 درصد خیار سبز تولیدی استان به خارج از کشور صادر می شود قطعا اگر مشکلی داشت برگردانده میشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سم استفاده در این محصول بیش از حد مجاز نیست.
وی با اشاره به خشکیده شدن باغات شهرستانهای تفت و مهریز افزود: این یک زنگ خطری است که باید به ان توجه شود.
وی در پاسخ به سوالی گفت: استان یزد اگر همین فضای سبز موجود را هم نداشت شک نخواهیم داشت که سکونت در ان امکان پذیر نبود از این رو حفظ وضع موجود و پایداری استان به بخش کشاورزی برمی گردد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار