مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر تعداد ۳۰۰۰ مدرسه در سطح استان فرسوده است که مرمت و بهسازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۴۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 14 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، سید جواد حسینی در حاشیه برگزاری مراسم از تدبیر تا امید اظهار كرد: در حال حاضر تعداد 3 هزار مدرسه در سطح استان فرسوده است که مرمت و بهسازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما در سطح استان مشکلی در زمینه تامین مدارس نداریم، تصریح کرد: با برکت وجود خیرین مدرسه ساز سالانه 100 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در استان کمک می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: با وجود محدویت‌های مالی و اعتباری دولت در سال گذشته یک متر به فضاهای آموزشی ما در سطح مدارس استان افزوده شده است.

وی گفت: در سال گذشته بالاترین سطح اعتبارات به بخش نوسازی مدارس استان اختصاص یافت که در همین راستا در این مدت 600 مدرسه در استان ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با بیان اینکه در سطح مناطق محروم استان تعداد 350 مدرسه با ظرفیت کمتر از 15 دانش آموز فعال است گفت: در سطح استان تعداد 200 مدرسه با ظرفیت 10، تعداد 100 مدرسه با ظرفیت کمتر از پنج و 350 مدرسه به دانش‌آموزان ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکید دولت یازدهم بر توسعه عدالت و افزایش سطح کیفیت آموزشی در مناطق محروم است، افزود: در همین راستا اجرای طرح خرید خدمات آموزشی در این مناطق در دستور کار قرار گرفته که براساس آن از دانشجویان فارغ التحصیل که دارای ویژگی‌های اخلاقی، علمی و آموزشی هستند در این طرح استفاده می‌شوند.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر 24 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در بیش از 600 مدرسه در سطح مناطق محروم استان با اجرای این طرح در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در دو سال گذشته تعداد 210 هزار ساعت حق التدریس در سطح ادارت آموزش و پرورش استان وجود داشت که با ساماندهی آموزگاران این میزان به 70 هزار ساعت آموزشی کاهش یافته که صرفه جویی سالانه هزار میلیارد ریال هزینه در استان را درپی دارد.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار