حمام قدیمی قلعه همدان برای مرمت و آماده‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد و قرار است بعد از پایان ماه رمضان میزبان گردشگران باشد.
کد خبر: ۲۴۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 14 June 2016
حمام قدیمی قلعه همدان برای مرمت و آماده‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد و قرار است بعد از پایان ماه رمضان میزبان گردشگران باشد.

به گزارش تسنیم، حمام قدیمی قلعه معروف به حمام حاج محمد سعید،در محله قدیمی قاشق تراشان در محوطه خیابان شریعتی همدان قرار دارد.

بهره بردار بخش خصوصی قرار است در حضور کارشناسان صندوق احیا،نمایندگان میراث فرهنگی استان در محل بنای حمام تاریخی قلعه و پس از انجام ارزیابی اولیه از شرایط فعلی بنا، این مجموعه را برای احیاء و بهره برداری تحویل بگیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در همدان درباره  واگذاری این بنا به بخش خصوصی اظهار داشت:مزایده  واگذاری بنای تاریخی حمام تاریخی قلعه همدان توسط صندوق احیاء برگزار و برنده این مزایده در اسفندماه سال گذشته مشخص شده است.

 مالمیر عنوان کرد:نظارت بر مراحل مرمت، احیاء و بهره برداری از این بنای تاریخی نیز برعهده صندوق احیا و مرمت آثار تاریخی است.

وی تشریح کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده مراحل مرمت و آماده سازی این بنا یک ماه ادامه دارد و بدین ترتیب بعد از ماه مبارک رمضان حمام قلعه با کاربری پذیرایی، میزبان گردشگران و شهروندان همدانی است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز  گفت: حمام قلعه یکی از زیباترین حمام‌های استان همدان است که با معماری ایرانی اسلامی در این شهر واقع شده است.

 خاکسار افزود: حمام قدیمی قلعه معروف به حمام حاج محمد سعید در یکی از محله‌های قدیمی و اصیل همدان به نام محله قلعه یا قاشق تراشان واقع شده است.

وی تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته این حمام احتمالاً در اواخر دوره قاجار بنا شده است.

معاون میراث فرهنگی همدان درباره موقعیت این بنا  گفت: حمام قلعه دارای مساحتی حدود یک هزار و 500 مترمربع است و جز آثار تاریخی با ارزشی است که برای مرمت و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی عنوان کرد: استان همدان دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی است که حمام قلعه یکی از بهترین نمونه‌های آن قلمداد می‌شود.

 در سال گذشته 50 طرح مرمت و بازسازی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور قرار گرفته که مرمت حمام قلعه همدان یکی از آنها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار