کد خبر: ۲۴۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 16 June 2016
به  گزارش «تابناک یزد» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به توسعه کشت گلخانه‌ای در یزد، گفت: ۶۵ درصد خیارسبز گلخانه‌ایی استان صادر، ۱۵ درصد در داخل استان و ۲۰ درصد به استانهای دیگر فرستاده می‌شود.

سیدجمال سجادی‌پور اظهار داشت: در تولید گلخانه‌ای خیارسبز به ازای هر یک هزار متر 2 هزار و 500 مترمکعب در سال آب مصرف می‌شود.

سجادی‌پور با اشاره به اینکه در تولید گلخانه‌ای این محصول نسبت به کشت محلی میزان بیشتری آب صرفه‌جویی می‌شود، خاطرنشان کرد: در کشت محلی بیش از 2 برابر این میزان آب مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای استان را یک هزار و 320 هکتار با عملکرد حدود 290 تن در هکتار دانست و خاطرنشان کرد: سالانه 380 هزار تن این نوع محصولات به ارزش یک هزار و 580 میلیارد تومان در استان تولید می‌شود.

سجادی‌پور با بیان این مطلب که تولید خیار سبز محلی 9 هزار و 500 تن در سطح 527 هکتار با متوسط تولید عملکرد 18 تن در هکتار است، گفت: 40 درصد از خیارسبز محلی استان یزد به مصرف داخلی و 60 درصد به استان‌های همجوار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 15 درصد خیار سبز گلخانه‌ایی به مصرف استان می‌رسد بیان کرد: 20 درصد خیارسبز گلخانه‌ایی به سایر استان‌ها و 65 درصد آن صادر می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار