فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یک متخلف زیست محیطی که یک واحد موتورسازی در شهر قم دارد، به دلیل فروش پرندگان وحشی دستگیر شد.
کد خبر: ۲۴۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۶ 17 June 2016
به گزارش تابناک قم، طیب احمدی با اشاره به گشت و پایش گسترده برای کشف تخلفات زیست محیطی در سخنانی اظهار کرد: بر اساس گزارش های مردمی مبنی بر خرید و فروش پرندگان وحشی توسط یک موتورساز غیرایرانی، این متخلف زیست محیطی شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این متخلف از اتباع غیرایرانی بوده و متاسفانه پرندگان را در شرایط بسیار نامناسب نگهداری کرده بود، افزود: پرندگان وحشی کشف شده شامل هفت قطعه طرقه، شش قطعه بلدرچین و یک کیلو آبسنگ بوده که پرندگان پس از نگهداری اولیه در طبیعت رهاسازی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم همچنین از دستگیری یک متخلف پرنده فروش دیگر در شهر قم خبر داد و گفت: این متخلف که در واحد پرنده فروشی خود اقدام به خرید و فروش پرندگان وحشی کرده و در فضای مجازی تبلیغ کرده بود، پس از شناسایی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه از این متخلف زیست محیطی 10 قطعه مینا و چهار طرقه وحشی کشف و ضبط شد، گفت: متاسفانه این متخلف برای تحویل پرندگان وحشی به ماموران حفاظت محیط زیست، به تحریک افراد محلی تمرد کرد که با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شد.

احمدی در پایان تصریح کرد: همشهریان عزیز و دوستداران محیط زیست می توانند گزارش‌های خود از وقوع تخلفات زیست محیطی به ویژه در حوزه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی در استان قم را در تمام ساعات شبانه روز با شماره تلفن 1540 (خط سبز) در میان بگذارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار